Famag skrev:De erbjuder del i netto vinst på just era tre snurror. Kom i håg att att Eolus styr vinsten med tex, avskrivningar ett annat ex, kan vara serviceavtalet med sitt eget dotterbolag som utför service till för höga priser.
Detta dotterbolag ger då höga kostnader, som drabbar dina snurror och fint koncernbidrag till Eolus.
Därmed inte sagt att ni ska avstå.
Försök få del i producerad Kw, brutto
MikeP skrev:Jag vet inte om detta är rätt tråd, men jag ställer min fråga här så får ni som är lite mer vana på detta rätta mig.
Jag har en fastighet som vi håller på att bygga vindkraft på i Kronobergs län. Det största problemet är dock alla utredningar som måste göras. Just nu skall det tydligen göras örninventeringar men jag har förstått att det är en %#¤# massa som skall undersökas, det känns lite märkligt för en skogsägare. Hela det området är ändå redo för avverkning. Vi undersökte förra året med en lokal fågelskådare, men det blev inget vidare. Nån som känner till någon seriös "örnkonsult" om det finns sådana?
/Mike
MikeP skrev:Jag vet inte om detta är rätt tråd, men jag ställer min fråga här så får ni som är lite mer vana på detta rätta mig.
Jag har en fastighet som vi håller på att bygga vindkraft på i Kronobergs län. Det största problemet är dock alla utredningar som måste göras. Just nu skall det tydligen göras örninventeringar men jag har förstått att det är en %#¤# massa som skall undersökas, det känns lite märkligt för en skogsägare. Hela det området är ändå redo för avverkning. Vi undersökte förra året med en lokal fågelskådare, men det blev inget vidare. Nån som känner till någon seriös "örnkonsult" om det finns sådana?
/Mike
Kalleo skrev:MikeP skrev:Jag vet inte om detta är rätt tråd, men jag ställer min fråga här så får ni som är lite mer vana på detta rätta mig.
/Mike
Helloj.
Blev lite nyfiken på detta då jag själv är ornitolog. Sökte bara på Google och tog första länken. Här hittar du nog mer information om örninventering http://www.ecocom.se/inventeringar/inventering-av-fagelfauna/orninventering och även andra undersökningar. Jag har dock ingen aning om hur seriösa de är och det verkar också finnas andra bolag.
Kalle