mån 01 aug 2011, 22:08#134628
Aha !!! då lärde man saj nåt nytt!!!
jag har enskild firma, men funderar på o sätta in barnen o göra HB eller AB ,men saken är att ingen 17åring o definitivt inte en 3 års tös har dom pengarna som krävs, o när ja förhörde maj så gällde de inte ifall ja löste ab summan,den var person knuten jajaj allt för o jävlas
ta in folk utifrån o starta AB... vet inte om ja vågat de, man har ju hört många som plockar pengar ur AB. visst kan de va tryggt me ett AB men riskerna finns där alltid
risken me att köra /jobba åt andra är alltid att man inte får betalt utan måste vända sej till indrivnings firmor, något ja undviker´, erbjuder istället kunden att betala vad den kan under tiden tills skörd......jaja de får duga....
många nystartade egen företagare tror att dom har full lönsamhet från första veckan, ett tips GLÖM DE!!!!
jag har min föräldra gård i botten där jag e 11 generationen sen har ja startat maskin station med sådd och pressning var de först som sen blev allt inom jordbruk.
köpte minigrävare o började lite trädgårds anläggning,främst för en polare tjatade o ville göra detta, har nu 2 minigrävare o 2 minilastare ,sen snubblade ja över en huddig 1260 som ja senare fick in på eon, och svevia
hade folk som frågade efter brocka o paddor, eller ville låna häcksaxen..... spann vidare o köpte in ett konkurs parti me varierande kvalite men höll liv i skiten innan jag o mina anställde tog ett beslut o satsa mer på de,så köpte in nya sånna maskiner för ex kr och hyr ut per dag. har en del byggfirmor i trakten som använder de dagligen o sen alla dssa stug ägare som hyr lite då o då.
känner att just nu orkar vi inte med mer arbete ,visst äldste sonen e me o kör o hans polare kommer o ställer upp för en slant, finns faktiskt 2 av hans vänner som jag erbjudet säsongs jobb, dom skulle tänka lite på de...men verkade positiva
just som arbets givare gäller de o lyssna på sina medarbetare lika mycke som sina kunder,har ju fördelen att kunna satsa mer på en gren om de känns rätt. men ju fler ben ett eget företag har dessto säkrare känns de