tomas949 skrev:Tjenare.
skulle vilja ha lite hjälp med vedpriser. tänkte börja sälja lite ved, men vet fan inte vad jag ska ta per kubik, snälla ge mig tips. M.V.H Tomas
björken skrev:Vedpris variera något enormt beroende på vad du säljer, volymer och var.
Berätta lite mer, är det torr eller färsk ved? packad i säck (storlek), pall eller lös? Leverans eller avhämting? Var i landet? Björk eller blandved?
Letar du på blocket i ditt län kan du säkert få ett hum om var det ligger.
ryared skrev:bästa tipset är som sagt och kolla på blocket vad dina konkurrenter tar, men jag kan tänka mig mellan 350-500 kr kubiken själpt mått men det är nog rå ved. Du kan säkert lägga på en hundring eller två om den är torr.
Ett bra tips att få upp priset lite är att inte sälja all ved just nu utan hålla på den lite och sen sätta ut annons innan jul och nyår:
Lycka till!
f-se.se skrev:jag har för 400 kr inkl moms + frakt för bland och 500 inkl moms + frakt, tänkte höja 50 kr kubiken till hösten för som det är nu klassas de som idellt arbete då ja knappt får nå över om man räknar på timmar, visst inköp av ved, skogsvagn, vedprocessor, 10m3 tippvagn, traktor timmar + bränslen.
så egentligen är all ved under 600 kr m3 förlust, då markägaren vill ha betalt för sin del och massaveds priser går upp och idag så tar man tillvara på nästan allt i från trädet.