mån 01 aug 2011, 23:05#134636
alltså detta e en röra utan like, al o björk stocken ligger mellan 15 o 30cm alen e rak o fin, björket kan ja ha som häng matta
bok stockarna ca 100kbm är 60cm efter som de e nedersta delen av stammen lönnen ligger på 35cm o e rak o kvistig värre än....
sen e där lite lärk, o asp o annat mojs. en del ek stamm o ask. ja där e fantamaj allt me löv på
köpte 1350kbm för 300 tusen ALLTSÅ 222KR KBM vitt.
och 150kbm för 37000 grått
Hade även en kurt med som handlar med timmer i min del av landet och jag har i hans ögon betalt lite för mycke /kbm,men iof jag får de hemkört mot att ja bjuder på kaffe
gjorde upp affären på banken eftersom det är dom som sagt upp en hela lånet efter skilsmässan, inte de enklaste o flytta pengar från konto till konto o lösa folks skulder, blev faktiskt riktigt otrevligt bemött av bankpersonalen
bolaget som köpte resten av timmret tog vad dom ville ha o lämnade resten, iom skilsmässan o banklånen tog banken sitt o frun sitt
men nu e de löst o han har lite pengar på fikan med
tror inte ett skogsbolag betalt dom pengarna i denne hastigheten
hmm ja hade kunnat gett han pengarna bara ja sluppit stockarna tänker ja nu i efterhand
men men .....
jaha vedmaskin, förstår att "vedproducent" har en kisa kubik som står o skräpar på tomten som han nu tänker sälja till mej för typ 50 papp o inte nån fråga om moms
ja mätte upp dia,på 100stockar och tog genomsnittet fick fram,39,99998 på miniräknaren.
men sajjer bara en sak. hur FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !!!!!!!!!!kan en skogs firma avverka på detta sätt???? tror inte jag såg en stubbe under 1m i höjd som var kvar i skogen
erbets ställning?? eller fällaren hade ryggskott