Bioenergi

Lönsamhet i vedförsäljning?

4000 inlägg 1204150 visningar 142 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

norrskog  
#229072 Jag klyver runt 5 kubik per dag med yxa och liten ved klyv. Får långveden gratis, men det är ved som skulle flisas. Stora jävla klumpar. säljer till vänner och bekantar för 300 kubiken. Vist plånboken blir glad men per timme vet i fan om jag tjänar något på det.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

skogsbonne  
#229081 Har du inget annat att göra på dagarna så går det ju men annars är det bättre att göra något annat

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

axwell  
#229085
skogsbonne skrev:Har du inget annat att göra på dagarna så går det ju men annars är det bättre att göra något annat


Fortsätt med vedklyvningen till du sparat ihop till ett gymkort a´ några tusen/år, plus resekostnader och anpassade kläder som följer senaste modetrenden.

Missförstå mig rätt !

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

skogsbonne  
#229128 ??

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

axwell  
#229132
skogsbonne skrev:??


Den som klyver så mycket ved med så enkla medel behöver inget gymtrams, en beundransvärd prestation.

Användarvisningsbild

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

machonisti  
#229157
axwell skrev:
skogsbonne skrev:??


Den som klyver så mycket ved med så enkla medel behöver inget gymtrams, en beundransvärd prestation.

Sannerligen axwell. Det kan man kalla prestation.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

norrskog  
#229172 nä något gymkort ska jag då rakt inte införskaffa mig. Sover gott på nätterna med vetskapen att man har tränat en 4 timmar.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

skogsbonne  
#229174 nej men om man tar 400 som inte är ett högt pris så kanske det räcker till ett äpple efter? Men är du nöjd med 300 så fortsätt för det är ju som sagt nyttigt :)

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

norrskog  
#229175 som sagt det är gratis ved som skulle flisas. inte bästa kvalisort. kan ha legat något år. lite maskätet har det hunnit bli. kan man inte ta 400 kr för då.

Användarvisningsbild

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

vetinte  
#229256
norrskog skrev:Jag klyver runt 5 kubik per dag med yxa och liten ved klyv. Får långveden gratis, men det är ved som skulle flisas. Stora jävla klumpar. säljer till vänner och bekantar för 300 kubiken. Vist plånboken blir glad men per timme vet i fan om jag tjänar något på det.

Helt rätt inställning :grin: Du är nöjd. Dina vänner och bekanta är nöjda.
Så alla är nöjda. Klockrent :!: Kör på.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

norrskog  
#230971 ni som har stora träd liggandes och som ni inte bli av med runt Älmhult Osby Markaryd Ljungby området får gärna skänka dessa till mig. Har tillgång till kranbil och liten grävare om de skulle behövas köras ut. skicka pm. kvalité eller sort har mindre betydelse.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

björved  
#232009 det är vansinne att sälja så billigt,det är omöjligt för dom som ska leva på att vara företagare o betala skatt o moms minst 600kr per kubik annars kan ni göra något annat gratisarbete

Användarvisningsbild

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

vetinte  
#232012
björved skrev:det är vansinne att sälja så billigt,det är omöjligt för dom som ska leva på att vara företagare o betala skatt o moms minst 600kr per kubik annars kan ni göra något annat gratisarbete

Varför skall man tänka på andra på de viset ?????
Huvudsaken e väll att man själv tjänar pengar och nöjd.
Ska jag helt plöttsligt ta hänsyn till andra som säljer ved ???
E dom dyrare får dom väll sänka sitt pris i konkuramsens och elomomiska utveklinens namn.

Avatar Fallback

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

björved  
#232015 alla borde väl betala skatt o inte leva på hederligt folk

Användarvisningsbild

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

vetinte  
#232018
björved skrev:alla borde väl betala skatt o inte leva på hederligt folk

:) finns massor som använder den skatt jag batalar. Och jag inte vill sponsra allt. Så att hålla nere sin beskatninsbara inkomst är ett sätt att inte bidra till det man inte VILL vara med att sponsra :)
Tanken känns bra iaf.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).