Bengt olsson skrev:Ibland så kör timmer bilen ca 15 mil enkel väg med timmret,dom kan ju inte köra en halv dag med en lastbil för en tusenlapp.....har du nån sån kille så ge mig hans tel nr..om han kör 30 mil för tusen spänn...
Ang mark så hade jag allting hemma förut men fick till slut inte plats,nu hyr jag mark hos en trävarufirma/affär.Funkar kanon bra ,plus att det ligger vid vägen så man behöver inte annonsera direkt...
Ang bil så brukar man inte ha en VW lt 35 som familje bil direkt.....
Den enda maskinen som jag har användning utanför veden är traktorn som jag transporterar en hel del båtar med....
De lasset ja fick ida va helt oplanerat ,åkaren ringde maj o fråga om ja ville ha 80kbm blandat bok alm asp ask lönn o nåt annat träliknande, ser ut som bananer alltihop. värmeverket skulle ha de men kört lev,stopp för helgen. tja sa ja de beror ju på va han vill ha för skiten??
160spänn kbm !!
oki kom ner o lägg de då ja e inte hemma men du vet var penga lådan e så de löser saj o där e öppt i verkstan
oki de går bra
han körde från landskrona ner till maj o de ca 12mil ner. sen skulle han till skurup o hämta nytt.
låg en lapp på skrivbordet
timmer 12800kr
frakt 1000kr
mvh - - - - -
så går de till på denne vedfirman. han kör alla mina stockar, o tar de som retur lass, så ska han även göra me dom 1500kbm i halland
E du gift?? då måste ju en lt 35 va super bilen som kanske inte familjebil men som shopping bil!!! hehe. nja kanske inte drömbilen,men ja ser ju på mitt, navaran går mest av våra 3 bilar
toppen o hålla till så vid en stor industri, ja har ju en landsväg en bit utanför mitt så har en skylt där, alltid retar de upp nån konkurent