Bioenergi

Lönsamhet i vedförsäljning?

4017 inlägg 1408596 visningar 144 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.

Re: Lönsamhet i vedförsäljning?

jd6630  
Bengt olsson skrev:Ibland så kör timmer bilen ca 15 mil enkel väg med timmret,dom kan ju inte köra en halv dag med en lastbil för en tusenlapp.....har du nån sån kille så ge mig hans tel nr..om han kör 30 mil för tusen spänn...

Ang mark så hade jag allting hemma förut men fick till slut inte plats,nu hyr jag mark hos en trävarufirma/affär.Funkar kanon bra ,plus att det ligger vid vägen så man behöver inte annonsera direkt...

Ang bil så brukar man inte ha en VW lt 35 som familje bil direkt.....

Den enda maskinen som jag har användning utanför veden är traktorn som jag transporterar en hel del båtar med.... :smile:

De lasset ja fick ida va helt oplanerat ,åkaren ringde maj o fråga om ja ville ha 80kbm blandat bok alm asp ask lönn o nåt annat träliknande, ser ut som bananer alltihop. värmeverket skulle ha de men kört lev,stopp för helgen. tja sa ja de beror ju på va han vill ha för skiten??
160spänn kbm !!
oki kom ner o lägg de då ja e inte hemma men du vet var penga lådan e så de löser saj o där e öppt i verkstan
oki de går bra
han körde från landskrona ner till maj o de ca 12mil ner. sen skulle han till skurup o hämta nytt.
låg en lapp på skrivbordet
timmer 12800kr
frakt 1000kr
mvh - - - - -

så går de till på denne vedfirman. han kör alla mina stockar, o tar de som retur lass, så ska han även göra me dom 1500kbm i halland
E du gift?? då måste ju en lt 35 va super bilen som kanske inte familjebil men som shopping bil!!! hehe. nja kanske inte drömbilen,men ja ser ju på mitt, navaran går mest av våra 3 bilar

toppen o hålla till så vid en stor industri, ja har ju en landsväg en bit utanför mitt så har en skylt där, alltid retar de upp nån konkurent

Användarvisningsbild

jonathanA  
#135582Detta måste vara den överlägset bästa tråden på forumet nu! :lol: det gör gott att få med en sådan person som jd6630 som triggar igång sig själv! :grin: :grin: :grin: men även mycket bra skrivs i denna tråd! du verkar vara en driftig person jd, som många andra på forumet, och alla har vi olika förutsättningar, men kör du på med veden så mycket du orkar, lr så länge du får tag i vettigt folk som kan köra vedmaskinen!
Lycka till //Jonte

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135583Håller med om att man måste kunna diskutera olika förutsättningar osv.
Det vore ju trist om det bara fanns nytt & dyrt.

jd6630  
#135594men vedhandel e härligt, ringde en tant nu kl 23 o undra om ja hade riktigt torr ved, tja ja har några 40l säckar som ligger du kan ta dom
javisst när kan ja hämta, går de ikväll.
visst ja e i verkstan så titta du in, hon kom vid midnatt o fick 4 säckar o ja fick 250 spänn, räcker väl till pia åt maj o jobbarna imorronkväll, för ja här jobbas de även på helgerna

Användarvisningsbild

#135607Ringer man till nån efter kl 21:00 så bör man väl lägga en extra femhunka som dricks?

plutten  
#135613Får nog sluta att läsa den här tråden. jd6630 har börjat dyka upp t.om i mina drömmar. Verkar vara en riktig tuffing. Men skit i det. Kör hårt!

Användarvisningsbild

plutten skrev:Får nog sluta att läsa den här tråden. jd6630 har börjat dyka upp t.om i mina drömmar. Verkar vara en riktig tuffing. Men skit i det. Kör hårt!

Haha!

jd6630  
Slurfi skrev:Ringer man till nån efter kl 21:00 så bör man väl lägga en extra femhunka som dricks?

Varför skulle man ta en extra 500hundring för de??? då kan man snacka om gulda dyra vedträ.....
va ju ändå nere i verkstan o höll på me den kärre betupptagaren

H3nkk4  
#135634Dyra för henne ja.. Men nu är det väl du som säljer och då blir det ju annat.

jd6630  
H3nkk4 skrev:Dyra för henne ja.. Men nu är det väl du som säljer och då blir det ju annat.

men de känns ju inte shysst o göra så, me de blev en jäkla god pizza beer o litta annat av dom där 250spännen
hoppas hon komme rigen o köper mer så vi inte svälter

Användarvisningsbild

Vedproducent  
#135762Hej kära vänner! Nu är jag tillbaka.
Vad ska vi fightas om nu? Förslag Jd?

foton  
#135765Ja " vedproducent" förut var du ensam på täppan men nu har du fått att bita i.

Användarvisningsbild

Vedproducent  
foton skrev:Ja " vedproducent" förut var du ensam på täppan men nu har du fått att bita i.

Hmm, ja jag ser det men lite konkurrens skadar ju aldrig eller hur hehe.

jd6630  
#135772jasså du har hittat hem!! ja ja har fått him pinna o kapat o svuret sartan över kisan.... ingen jävel sa att pinnen skulle va rak....
men e rätt nöjd me helgen 40kbm lämnat nu o de e vått av regn, jaja hoppas bara dom inte packar in de i ved bon

Användarvisningsbild

Vedproducent  
Vedproducent skrev:
foton skrev:Ja " vedproducent" förut var du ensam på täppan men nu har du fått att bita i.

Hmm, ja jag ser det men lite konkurrens skadar ju aldrig eller hur hehe.

Ja nu måste jag tyvärr lämna er. Efter en långhelg nu så behöver jag gå och sova och jd brukar ju dyka upp först efter midnatt så vi får fortsätta sen när arbetsveckan börjar igen.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).