Värmland (S)
Värmland
fre 19 mar 2010, 20:17#86008Tjenare tjenare alle värmlänninger!Här en te frå Körsbyn utanför Koppom som ska gå på vika skog te hösten ärrä tänkt:)Har precis vore ute i skogen o åkt valmet 890.1:P
fre 19 mar 2010, 20:56#86021
okey, ja då bor vi inte långt isär, bor ju mitt i åmot.
Var det Martinssons 890 du åkte?
MF 135 KUNGEN skrev:Tjenare tjenare alle värmlänninger!Här en te frå Körsbyn utanför Koppom som ska gå på vika skog te hösten ärrä tänkt:)Har precis vore ute i skogen o åkt valmet 890.1:P
okey, ja då bor vi inte långt isär, bor ju mitt i åmot.
Var det Martinssons 890 du åkte?
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
fre 19 mar 2010, 21:04#86024nej dä gör vi itte da. Ja dä va martinssons, träner litt inför vika te hösten:)
fre 19 mar 2010, 21:09#86025
Ja träning kan man inte få nog av, är lite synd att det är så lite maskinkörning på vika, var det iaf när jag gick där iaf. Är iof några år en nu.
MF 135 KUNGEN skrev:nej dä gör vi itte da. Ja dä va martinssons, träner litt inför vika te hösten:)
Ja träning kan man inte få nog av, är lite synd att det är så lite maskinkörning på vika, var det iaf när jag gick där iaf. Är iof några år en nu.
fre 19 mar 2010, 21:14#86027Men öt vem kör dura?Va hetter du), kanske itte vill uppge dä här?
fre 19 mar 2010, 21:24#86029
Patrik heter ja, jag kör åt en från säffle trakterna och kör mestadels på glasskogen och finnskogen, kör en 810D men även endel skördare när det behövs.
MF 135 KUNGEN skrev:Men öt vem kör dura?Va hetter du), kanske itte vill uppge dä här?
Patrik heter ja, jag kör åt en från säffle trakterna och kör mestadels på glasskogen och finnskogen, kör en 810D men även endel skördare när det behövs.
fre 19 mar 2010, 21:30#86031Okay John Deere ä dä enda rä!:P. Ä mä och åker martinssons tigercat mastodont skördar ibland og:)
fre 19 mar 2010, 22:00#86041ja de är inte fel, inte skotarväg iaf, skördare håller jag mer åt gul (eco log) Har testkört en 1010E nu i 2dagar, fin maskin.
Ja den tigercaten går inte av för hackor, har dock bara sett den på trailer och på långt håll, hoppas de kommer närmare någon gång så man kan se den in action.
Ja den tigercaten går inte av för hackor, har dock bara sett den på trailer och på långt håll, hoppas de kommer närmare någon gång så man kan se den in action.
fre 19 mar 2010, 22:16#86046Ja eco log är fine maskiner dä mä. Okay själv tycker jag inte att den nya E-serien är fin att se på men den kanske ä desto finare att köra:)Ja den tigercaten är en jätte i skogen men ska man ha med passagerare med så får den stå utanför hytten för pendo hytten är inte värst stor. Var med och åkte 6 timmar i sträck i maskin och aldrig mer, fick sitta på dörrhandtage hele tia så hade skapligt ont i R*VEN efteråt:)haha
lör 20 mar 2010, 00:09#86064
Nej kör åt en från Hällefors, våran är ju mest till hemved den
Jo de är bara bra, sj då?
skogsjan695xl skrev:Misstänkte väll det, är det eran maskin eller? för ni köpte väll en 901 när vi gick på skolan om inte jag minns helt galet.
Annars bra?
Nej kör åt en från Hällefors, våran är ju mest till hemved den
Jo de är bara bra, sj då?
lör 20 mar 2010, 10:46#86070okey, jodå det är bara bra här. är det 350 eller 360 på 911.4an. körde en 911.3 med 350 ett tag, rätt fina maskiner.
lör 20 mar 2010, 10:52#86071
Jag håller med dig om E-modellen, jag tyckte inte den var så vacker i början men nu börjar man bli van den så ny tycker jag den ser helt OK ut. Men det är en jättefin maskin att köra, men den behövs utvecklas lite mer innan man köper en sån tycker ja.
Nej de pendo hyttarna är inte mycket att komma med.
MF 135 KUNGEN skrev:Ja eco log är fine maskiner dä mä. Okay själv tycker jag inte att den nya E-serien är fin att se på men den kanske ä desto finare att köra:)Ja den tigercaten är en jätte i skogen men ska man ha med passagerare med så får den stå utanför hytten för pendo hytten är inte värst stor. Var med och åkte 6 timmar i sträck i maskin och aldrig mer, fick sitta på dörrhandtage hele tia så hade skapligt ont i R*VEN efteråt:)haha
Jag håller med dig om E-modellen, jag tyckte inte den var så vacker i början men nu börjar man bli van den så ny tycker jag den ser helt OK ut. Men det är en jättefin maskin att köra, men den behövs utvecklas lite mer innan man köper en sån tycker ja.
Nej de pendo hyttarna är inte mycket att komma med.
lör 20 mar 2010, 15:23#86093De sitter 350 på våran, jo de är riktigt fina å köra. Har haft en 931a med 365 på prov 2 dagar nu, den va riktigt grym å köra med.
Sen angående John Deeres "Ufo" serie så har ja svårt för utseendet på maskin fastän han som skotar efter osss har haft en sen september hehe
Sen angående John Deeres "Ufo" serie så har ja svårt för utseendet på maskin fastän han som skotar efter osss har haft en sen september hehe
lör 20 mar 2010, 16:18#86102okey,funkar agg bra, är en häromkring med en .4 med 350 och det krånglar endel tydligen. 931an är säkerliken en fin maskin, vore roligt att testa dessa nya valmetar någon gång, har testat 840tx litegrann iaf.
Ja de ser att ut som ufo dessa nya john deere, vad är det för storlek på den som kör efter er?
Ja de ser att ut som ufo dessa nya john deere, vad är det för storlek på den som kör efter er?
sön 21 mar 2010, 17:22#86217Vi har inte haft mkt bekymmer me vårat, enda ja kommer på är att bygeln gick av annars har de rullat på
de är en 1510 som går efter oss åsså en gammal 1710d
de är en 1510 som går efter oss åsså en gammal 1710d

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).