fre 15 maj 2009, 19:34#58785Tjena.
sitter med en mariestad after workweek, planteringen pågår för fullt.
Nån mer Värmlänning i planteringssvängen?
Trevlig helg
Värmland (S)
Värmland
tor 04 jun 2009, 15:37#60182Anmäler mig som stôlt vârmlânning från sunne
Går på södra viken
Går på södra viken
DÄ EN INT HAR I HUVUDET FÅR MAN HA I BENA 
mvh fredrik

mvh fredrik
tor 04 jun 2009, 20:51#60216
Gött å höre att det kommer med värmlänningar hit. gick att på vika jag också 03-06.
Skogsmullle skrev:Anmäler mig som stôlt vârmlânning från sunne![]()
Går på södra viken
Gött å höre att det kommer med värmlänningar hit. gick att på vika jag också 03-06.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
fre 05 jun 2009, 12:02#60282
okej okej var det 3 bra år?? hur var det med jobb efter fick d direkt eller fick du leta runt??
skogsjan695xl skrev:Skogsmullle skrev:Anmäler mig som stôlt vârmlânning från sunne![]()
Går på södra viken
okej okej var det 3 bra år?? hur var det med jobb efter fick d direkt eller fick du leta runt??
mvh fredrik

mvh fredrik
fre 05 jun 2009, 21:58#60309
Jodå det var väll fint, lite drygt när jag bodde på skolan bara, sista året pendlade jag. Jag fick jobb ca 1månad efter skolan, körde då en skogsjan skotare i 2veckor sen körde jag skogsjan 695 skördare i 2år, sen bytte jag arbetsgivare och gick runt på en 911.3 901.2 och en 1110D, blev uppsagd i april och inte kört sen januari, men nu har jag fått jobb ett tag åt Jan Henriksson från Torsby, så nu för tiden finns det inte så många jobb direkt. Man får vara villig att få jobba långt bort, ska vara tur om man får på nära håll nu.
Men detta kommer att vända, börjar bli mer sug på virke nu så avverkningarna trappar upp, många som stått still har fått börja röra på sig. Jag och en kompis är på gång att starta upp en gallrings skördare inom en snar framtid.
Skogsmullle skrev:skogsjan695xl skrev:Skogsmullle skrev:Anmäler mig som stôlt vârmlânning från sunne![]()
Går på södra viken
Jodå det var väll fint, lite drygt när jag bodde på skolan bara, sista året pendlade jag. Jag fick jobb ca 1månad efter skolan, körde då en skogsjan skotare i 2veckor sen körde jag skogsjan 695 skördare i 2år, sen bytte jag arbetsgivare och gick runt på en 911.3 901.2 och en 1110D, blev uppsagd i april och inte kört sen januari, men nu har jag fått jobb ett tag åt Jan Henriksson från Torsby, så nu för tiden finns det inte så många jobb direkt. Man får vara villig att få jobba långt bort, ska vara tur om man får på nära håll nu.
Men detta kommer att vända, börjar bli mer sug på virke nu så avverkningarna trappar upp, många som stått still har fått börja röra på sig. Jag och en kompis är på gång att starta upp en gallrings skördare inom en snar framtid.
mån 08 jun 2009, 21:27#60544Men detta kommer att vända, börjar bli mer sug på virke nu så avverkningarna trappar upp, många som stått still har fått börja röra på sig. Jag och en kompis är på gång att starta upp en gallrings skördare inom en snar framtid.[/quote]
okej kul att höra
har jämt gått ur 2:an nu ja.. vilka är ni som ska köpa??? finns det jobb nu så at man kan köpa utan att maskinen blir sående som turistattraktion på uppfarten??
driver själv ett skogsvårdsföretag sedan ett år men blev ganska fört trött på röjningen och planteringen när man inte hade någon att prata med ens på rasterna... har nu under sommaren troligtvis jobb så ja ska köra skotare
okej kul att höra
har jämt gått ur 2:an nu ja.. vilka är ni som ska köpa??? finns det jobb nu så at man kan köpa utan att maskinen blir sående som turistattraktion på uppfarten??driver själv ett skogsvårdsföretag sedan ett år men blev ganska fört trött på röjningen och planteringen när man inte hade någon att prata med ens på rasterna... har nu under sommaren troligtvis jobb så ja ska köra skotare
mvh fredrik

mvh fredrik
fre 19 jun 2009, 22:07#61439Hej hopp!
Får väl komma med ett skrik från östkanten då..
Jag har Ölme som hemmaplan nu mera.
Sitter själv i väntans tider. Om saker går som planerat så får jag ett positivt svar från Gammelkroppa till veckan.
Och då ska jag göra något riktigt otäckt.. Säga upp mig.
Känns ju inte helt lugnt att tacka för sig på ett bra jobb som skördarpilot, för att bli brevkompis med CSN...
Men hägrar det med ett jobb i skogen som inte innebär skiftjobb eller manuellhuggning/röjning så är det väl lika bra att skaffa sig mera kunskap kanske.
Men så var det ju det där med att det ska gå som man vill oxo...
Får väl komma med ett skrik från östkanten då..
Jag har Ölme som hemmaplan nu mera.
Sitter själv i väntans tider. Om saker går som planerat så får jag ett positivt svar från Gammelkroppa till veckan.
Och då ska jag göra något riktigt otäckt.. Säga upp mig.
Känns ju inte helt lugnt att tacka för sig på ett bra jobb som skördarpilot, för att bli brevkompis med CSN...
Men hägrar det med ett jobb i skogen som inte innebär skiftjobb eller manuellhuggning/röjning så är det väl lika bra att skaffa sig mera kunskap kanske.
Men så var det ju det där med att det ska gå som man vill oxo...
tis 16 mar 2010, 13:19#85532Tjo
Får väl fylla på lite på östra kanten då
Bor o kör runt Filipstad
//Larsson
Får väl fylla på lite på östra kanten då
Bor o kör runt Filipstad
//Larsson
tis 16 mar 2010, 19:30#85595Kul med flera värmlänningar. Har att några gamla klasskompis som är från Filipstad (Gåsborn)
Vad kör du för maskin då?
tis 16 mar 2010, 20:05#85602Spänstar iväg å blandar nytt ty Värmland svept förbi glaset har.....
ons 17 mar 2010, 01:59#85667
Jo jag gick allt i samma klass som dom i skolan me
Kör en 911.4
skogsjan695xl skrev:Kul med flera värmlänningar. Har att några gamla klasskompis som är från Filipstad (Gåsborn)
Jo jag gick allt i samma klass som dom i skolan me
Kör en 911.4
ons 17 mar 2010, 02:02#85668Förhindrad svara är....
ons 17 mar 2010, 14:41#85704
Okey, är det möjligen Tomas du heter?
silverminken skrev:skogsjan695xl skrev:Kul med flera värmlänningar. Har att några gamla klasskompis som är från Filipstad (Gåsborn)
Jo jag gick allt i samma klass som dom i skolan me![]()
Kör en 911.4
fre 19 mar 2010, 10:09#85922
Ja dom säger de
jodå de är allt jag
Jo jag gick allt i samma klass som dom i skolan me![]()
Kör en 911.4
Ja dom säger de
fre 19 mar 2010, 18:10#85983
Misstänkte väll det, är det eran maskin eller? för ni köpte väll en 901 när vi gick på skolan om inte jag minns helt galet.
Annars bra?
silverminken skrev:Jo jag gick allt i samma klass som dom i skolan me![]()
Kör en 911.4Okey, är det möjligen Tomas du heter?
Ja dom säger dejodå de är allt jag
Misstänkte väll det, är det eran maskin eller? för ni köpte väll en 901 när vi gick på skolan om inte jag minns helt galet.
Annars bra?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).