Dalarna (W)

Motorsågssamlare

249 inlägg 132554 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#238468 Är där inte kanaler från hålen för justerskruven upp till rännan i svärdet? Ser ju ut som oljekanalen i sågen mynnar mitt för den övre av dessa.

echo.jpg

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

Jocke91  
#238514 Är inga såna hål på den jag har.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#238549 Men ditt svärd verkar inte vara original, Jens kanske är det. Nånstans måste ju oljan komma till kedjan, kan inte förstå nån annan väg.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#238597
totte skrev:Men ditt svärd verkar inte vara original, Jens kanske är det. Nånstans måste ju oljan komma till kedjan, kan inte förstå nån annan väg.

Jag ska kolla när jag får titta på sågen igjen. Hörs mycket sannoligt ut att det är som du skriver. Kanalar uppåt från justerskruveholet.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#240650
totte skrev:Men ditt svärd verkar inte vara original, Jens kanske är det. Nånstans måste ju oljan komma till kedjan, kan inte förstå nån annan väg.

Var innom och tittade efter. Stämmer att det är som "totte" skriver. Hol uppåt från stramskruveholet.

Användarvisningsbild

Vilken såg ser ni här?

JensSkoog  
#240651 Fick inn et par såger i kväll för slip och service. Den ena är en Stihl MS 023 C och väl känd av mig, men den andra som är en el-såg kunde jag inte sätta navn på, och det var inget firmanavn på den.
Gissa (2).JPG
Gissa (1).JPG

Vet nu vad det är för såg, da det fans et skylt under, men jag tänkte ni kunde få en liten utmaning!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#240661
JensSkoog skrev:
totte skrev:Men ditt svärd verkar inte vara original, Jens kanske är det. Nånstans måste ju oljan komma till kedjan, kan inte förstå nån annan väg.

Var innom och tittade efter. Stämmer att det är som "totte" skriver. Hol uppåt från stramskruveholet.


Trodde väl det, fanns egentligen ingen annan förklaring till hur det ser ut. Bra, då har vi lärt oss något.

Om elsågar vet jag noll, så jag avstår från att ens gissa.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248244 God morgon i snöovädret i går va TV 4 Dalarna hit och gjorde ett repotage i mitt trånga garage som sänds på måndag, få se vad det blir för bilder på sågar och gubbe. Men det är roligt att dom uppmärksammar det vi är besatta av. Ha det bra framöver..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#248251 :grin: Trävligt, backman! Tyvärr får jag vell inte den kanalen här, med det skulle varit skoj å se. Hoppas att det tänder andra till å samla såger, eller åtminstone inte slänga sågen efter morfar som stått där i trettio år!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

åberg  
#248252 Intressant!

Undrar hur man gör för att få se det programmet om man inte bor i rätt område?

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248261 Det bör gå att se på tv4play.se/dalarna dagen efter om jag fattat rätt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#248301 Det måste man ju se, hoppas det stämmer! Mycket roligt att höra att det finns lite intresse för såna här lite speciella hobbies!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

anersimyra  
#248335
JensSkoog skrev:
totte skrev:Det blir nog nytt hem för sågarna, kontakt är förmedlad och intresse finns, en person är bortrest just nu sen får vi se fram i augusti.


Då er sågerne gitt øver til Joakim från Hagfors. Vi treftes i Årjang. Mycket trevligt, och extra trevligt å vita at non ung person har ett slikt interess før å ta vare på historien
BEGAGNAD SÅG (3) S.JPG


PS: fattar inte varfør non småungar på ICA der viskade til sin mamma: "Jultomten er her"
Här är den äkta tomten.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#248340 Har du haft småungar tät på som har dragit dig i skegget, och senn jubblat: "Tante, han är äkta, skegget lossnar inte!" :mrgreen: Det har jag!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

Blivande snickare  
#248345 Anersimyra: Levererade tomten det han kom åkande på så får han gärna komma till mig åxå! :lol: 8)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar