Dalarna (W)

Motorsågssamlare

249 inlägg 132517 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120458 Hej har ingen aning vad i står för .Husqvarnas såg MS90A - E - F -eller G. Kallar jag Motor Såg med 90ccm
Bokstaven har med modell, årgång eller små ändring tex.
Jag har modeller A och E varav E är den modell som var lättast att hitta här.
Det kommer nog bättre uppgifter senare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120517 Hejsan! Kanske skrev lite otydligt - undrade vad prisläget är på MS90 överhuvudtaget.
Hoppas det inte spökade till för mycket nu..
Pärlan som Husqvarna 50års reklamen har på bild är röd. När kom den oranga färgen eller skilde det emellan modelltyperna.
Främst intresserad av 1959 års modell.
Tacksam för svar.. Trevlig kväll!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

johan eriksson  
#120518
Kjell S skrev:En stilla undran..

Vad står en MS 90 i?


11kr plus frakt till mitten av Småland

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#120526 Eller elvatusen för nån som verkligen vill ha den (då ingår frakt)! :mrgreen:

Nä, skämt åsido, det går helt enkelt inte att svara på, det finns som inga prislistor för gamla sågar. Ett fint exemplar av en ovanlig modell kan betinga avsevärda belopp, ett lagom ruffigt ex av en som det finns massor av får man ge bort. Det är en fråga om vad de som samlar är beredda att bjuda.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120581 Kan va så att jag läste lite slarvigt......Pris på sågar är vad man är villig att betala jag har inte ångrat något av mina köp jag gjort men köp som jag ej fullföljt kan gräma ett tag. Men det brukar lösa sig med tiden.
Har nog bara en 90A men 90E har jag flera av.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120595 Tänkte bara få ett hum om prisläget... Så man inte behöver vända sig till Antikrundan, menar jag.
Svårt att hitta info, lättare med Husky´s lättviktare.
Prövat gå med i forumet för samlare - men igår hängde inte ögonen med på deras färgspel som ska föreställa vissa siffer/bokstavs kombinationer. Prövar väl igen...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#120603 Om det är chainsawcollectors.se du skall gå med i så kan jag berätta att du kommer att få exakt samma svar där, där pratas det aldrig pengar och värden.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120618 Då blir det Antikrundan då...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#120622 Tja, det är ju ett sätt. Notera att vi försöker inte vara jäkliga eller så, det är bara det att det är ungefär som om du skulle sälja din gamla uttjänta symaskin, det finns dom som skulle betala en del om dom samlade på såna och inte hade din modell, medan dom flesta skulle vilja ha betalt för att ta hand om den.

Men för att frångå principer, en gissning som kan vara fel: Nånstan från några hundra och upp till nån tusenlapp beroende på skick och så, sällan stora pengar i gamla sågar om dom inte är väldigt unika.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120623 Tack för svar! Det här hade man hunnit bli redigt berusad på om man behövt dra ur er det vid köksbordet... :wink:
Det var inte det att jag inte fatta läget, ville bara få mig ett hum... Har mer erfarenhet av enpetare än gamla sågar.

Inget om den racingröda färgen? Djävligt läckert! ( Det får dom t.o.m säga på TV )

Ha´de´så länge!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#120642 Jomen, ett antal huttar hade det gått åt! :lol:

Vad jag har för mig så var kvarnorna lite mer rödoranga på den tiden, sen bleknade färgen till den lagom urvattnade orange som gällt allt sedan dess. Säker på att din inte är omlackad nån gång?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120645 Jo, det kan nog stämma... Inte att jag har någon, men att "solsken" är ett otyg för viss patina gällande färger.
Tycker nog "reklam 90:an" har en annan nyans, om än inte riktigt röd. Reklamfotografer kan väl inte låta bli att
fota utan nå´t filter. Vore kul om Qvarna´s färgkoder fanns o hitta någonstans... om man så ska leta på nå´n järngryta.
Är klart intresserad att införskaffa en riktig "reklampelare" för Husqvarna intresset.. kan vara bra om det blir en så´n
här vinter till...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#120667 Är du på gång att bli samlare? :grin: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#120695 Nja... Ska va Qvarna isåfall...
Man har ju några småprojekt o pula med, (ursäkta norskan) och tid är väl det enda man har...
.. efter hand lär man sig att prioritera iaf.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

Kjell S  
#121527 En himla massa sågar...
Informativ oxå.

http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/GasbyManufacturer?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=54#54

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar