tis 28 jun 2011, 20:25#132397Ja det blev ett par trevliga och uppskattade dagar på Dala-Järna marknad så nu söndag 3/7 kl 13-16 åker jag till
Dala-Floda med ett gäng sågar som visas på dansbanan vid parken.
Kjell jag kan nog avvara en kopplings trumma till 90A kan titta om det sitter liknande på någon annan såg med annan delning, så småningom.
Dalarna (W)
Motorsågssamlare
TS
mån 04 jul 2011, 19:16#132743Besökte Komidsommarfesten med "vicku inna" i DalaFloda,
Flottarkärlekens hemtrakter, för att se lite av "backmans" sågar.
Regn under natten men behagligt lugnt på söndagen, kul att träffas!
Åke själv
Den här utstrålar Rock´n´Roll!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Flottarkärlekens hemtrakter, för att se lite av "backmans" sågar.
Regn under natten men behagligt lugnt på söndagen, kul att träffas!
Åke själv
Den här utstrålar Rock´n´Roll!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Avancerad trädfällning
fre 22 jul 2011, 12:18#133965Ja dagarna går så när det dags att packa för årliga utställning i Tiomilaskogen i Avradsberg med 70-100 veteranmotorsågar Hoppas på bättre väder då för i dag är det mycket regn här.Var på auktion i går men jag va för snål så jag släppte en Fabriks ny Homelite 1000 XP. 100ccm från 1965 till en yngling som börjat samla motorsågar huvudsaken att dom hamnar i rätta händer dom gamla veteranerna.
TS
fre 22 jul 2011, 17:50#133983Oj, inte illa, fabriksny! En fruktansvärt stark såg det där enligt vad jag läst, klarar nästan vad som helst. Trevligt att höra att det finns nya unga förmågor som börjar samla.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tor 12 apr 2012, 17:59#170554Ja nu har samlingen minskat med två HVA motorsågar och en HVA röjsåg +lite annat skador på fyra dörrar och lås det är inga positiva tankar just nu.Tråkigt att man inte får ha grejorna i fred. Bra sågar men enligt försäkringsbolaget inte mycket värda?
TS
tor 12 apr 2012, 19:03#170567Fy f-n, så trist! Man blir så förb-d på såna, ofta är det inte så lätt att ersätta bra äldre sågar, att få tag på likvärdiga bra exemplar kan ju vara knepigt. Och försäkringar är oftast inte mycket värda när det gäller äldre i princip avskrivna grejor. Hoppas du får så det räcker till dörrar och lås i alla fall.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tor 12 apr 2012, 21:37#170616
Instämmer! Riktigt tråkigt att inte få ha saker i fred!
Så är det. Mitt råd är att ta bort efternamn och telefon nr i ditt första inlägg i den här tråden. Då blir det iaf svårare för tjyvarna än att slå in uppgifterna på hitta.se el.dyl. för att veta vart dyrgriparna finns...
-Man bör alltid vara medveten om att "fel" personer kan läsa det man skriver på nätet.
Mvh
/Mattias
Kjell S skrev:Tråkigt värre...
Instämmer! Riktigt tråkigt att inte få ha saker i fred!
Kjell S skrev:Tyvärr är det väl lätt för tjyven att leta reda på var saker finns numera.
Så är det. Mitt råd är att ta bort efternamn och telefon nr i ditt första inlägg i den här tråden. Då blir det iaf svårare för tjyvarna än att slå in uppgifterna på hitta.se el.dyl. för att veta vart dyrgriparna finns...
-Man bör alltid vara medveten om att "fel" personer kan läsa det man skriver på nätet.
Mvh
/Mattias
fre 13 apr 2012, 17:24#170705Det är ju då tyvärr helt för sent för mig...
Nej, anpassning till tiden är nog viktigare.
Grannsamverkan, hund o folk hemma. + en hagelbangare vid ytterdörren.
Bra ugnar finns i trakten och ingen som sörjer en tjyv.
De som vill hittar dig oavsett.
Avancerad trädfällning
lör 14 apr 2012, 17:54#170831Jag får tänka på det positiva att jag får koppla av när jag kommer till sommarstugan och inte ett buller av motorsågar och utombodaren.Det är meningslöst att ha något där så länge dom inte växer upp dom lymlarna det är 4de gången,trodde dom skulle tröttna men dom tycks va envisa.Men dom är kända sedan tidigare bravader men tiden kommer när det är dags att göra motdrag.
Får koppla in Pensionärs Jävlarna.
Får koppla in Pensionärs Jävlarna.
TS
sön 15 apr 2012, 07:38#170919
När svärfar hade haft inbrott på firman för ??? gången i ordningen, så frågade jag polisen "på plats", om man inte fick lägga sig "på lur" med en hagelsprakare för att skydda mig och egendomen.
Hurdudu!, sa polisen med barsk stämma,,,,och sedan fick jag en "avhyvling" som heter duga, samt förklarat (enligt lagboken) vad som skulle hända MIG!.
Det här är många år sedan, men redan DÅ, fick jag klart för mig att samhället skyddar "buset",,,så jävligt är det!
Ett tips från mig, är att inte kleta fast olika dekaler på bilen, Typ "Jag är motorsågssamlare",,, för bilen är väldigt lätt att spåra till ägare + adress - om man så vill.
Kjell S skrev:Det är ju då tyvärr helt för sent för mig...
När svärfar hade haft inbrott på firman för ??? gången i ordningen, så frågade jag polisen "på plats", om man inte fick lägga sig "på lur" med en hagelsprakare för att skydda mig och egendomen.
Hurdudu!, sa polisen med barsk stämma,,,,och sedan fick jag en "avhyvling" som heter duga, samt förklarat (enligt lagboken) vad som skulle hända MIG!.
Det här är många år sedan, men redan DÅ, fick jag klart för mig att samhället skyddar "buset",,,så jävligt är det!
Ett tips från mig, är att inte kleta fast olika dekaler på bilen, Typ "Jag är motorsågssamlare",,, för bilen är väldigt lätt att spåra till ägare + adress - om man så vill.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
sön 15 apr 2012, 10:10#170937Hur man får polisen att komma när man behöver dem:
Bengt från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att
han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Bengt hade precis öppnat bakdörren
för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som
höll på att plocka till sig av hans grejor.
Han ringde polisen och frågade om de kunde skicka en polisbil.
Polisen svarade att det inte gick för att alla bilar var upptagna och rådde honom
till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev
någon ledig.
OK, sa Bengt, la på telefonen och räknade till trettio. Sen ringde han
polisen igen. ”Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage.
Ni behöver inte komma för jag har skjutit ihjäl dem.”
Sen la han på.
Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två
ambulanser på plats.
De tog tjuvarna på bar gärning.
En av poliserna gick bort till Bengt och sa: ”Jag tyckte du sa att du hade
skjutit dom...?”
Bengt sa: "- och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar…?"
Bengt från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att
han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Bengt hade precis öppnat bakdörren
för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som
höll på att plocka till sig av hans grejor.
Han ringde polisen och frågade om de kunde skicka en polisbil.
Polisen svarade att det inte gick för att alla bilar var upptagna och rådde honom
till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev
någon ledig.
OK, sa Bengt, la på telefonen och räknade till trettio. Sen ringde han
polisen igen. ”Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage.
Ni behöver inte komma för jag har skjutit ihjäl dem.”
Sen la han på.
Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två
ambulanser på plats.
De tog tjuvarna på bar gärning.
En av poliserna gick bort till Bengt och sa: ”Jag tyckte du sa att du hade
skjutit dom...?”
Bengt sa: "- och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar…?"
Avancerad trädfällning

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar