Västernorrland (Y)

Klyktattare

23 inlägg 14987 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55868 Ja snart så börjar markberedningen så då får man se sig om i världen. 8)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55909 jajjemen , det blir ju nya hyggen på löpande band även i denna socken :D .. kanske man kan skicka ett pm om man vill ha hjälp med just markberedning ;) .. just denna säsong har vi inget , men det blir nog framöver ... vad har ni för agg. ? är det en bräcke donare 280 ?

dom som kör markberedning brukar vara "fullskiten" med jobb ;) så det skadar inte att vara ute i tid , speciellt eftersom det knappt existerar markberedare i dessa trakter :))

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55922 Ja vi har en Fiab harv liknar en Bräcke 290 (Fiab blev upp köpt av Bräcke), som sitter på en gul Ösa 260
Vi är öppen för alla jobb det är bara att pm:a :smile:

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55988 det låter fint det .. det blir nog bra B-)
och jag såg nog skymten av eran maskin när trailern dundrade förbi här i sommras :D

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#56002 Ja F88:an springer ju inte direkt iväg så snabbt så det är lätt att hinna se vad det är som brummar förbi :lol:

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56012
Valmet860 skrev:Ja F88:an springer ju inte direkt iväg så snabbt så det är lätt att hinna se vad det är som brummar förbi :lol:


jodå! dom går som tåget dom gamla volvotruckarna , 1975 köptes här in en G89 med tillhörande "bure -släp" och hiab-focos värsta timmerkran ;) ..hela ekipaget nytt .. d var tider det ..f-n vad tiden går =)) då var jag bara 3-år .. men jag kommer alltid att komma ihåg hur mäktig denna timmerbil var ..både för mig som liten och på den tidens medlemskap i SUNDFRAKT ;)
detta var värsta timmerbilen som fanns i dessa trakter då ... och herregud vad mycke man följt med och åkt lastbil igenom alla dessa år , nu när man tänker tillbaka :-? .. och denna röda G-89 är nog ö-känd inom timmertrp. i just v-norrland , och på slutet hade vi dubbla stående rostfria pipor på denna ...ingen ljuddämpare ..så det "hördes" runt om i alla byar när denna bil hämtade norrskogs virke =)) =)) ...och jag tror denna bil gick ca: 175 000 mil innan den gick till export ;)

(förresten så tror jag att jag har en hytt stående , som det kan finnas en del användbara reglage o.s.v i ..men jag är inte säker ,
den hytten var iaf. helt fri från rost )

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#56041 Vi var på jakt efter att handtag till passagerar dörren men nu lappade jag ihop det i brist på annat att göra, men det är ju bra att veta vart det kan finnas grejor, man hittar inte sånna här klenoder vartsomhelst :wink:

Visst har G-89 :an 330 hk ? :-bd Det måste ha varit en häftig bil på sin tid! 8)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56197 jodå! 330hk var det , så den "brölade" på bra :-) ....och jag måste f-n kolla upp så hytten finns , jag vet att den var väldans fin inuti , hel och ren :-)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).