Västernorrland (Y)

Klyktattare

23 inlägg 14970 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Klyktattare

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53970 Jag har en bit skog 30 km SSV om Sundsvall i en liten by som heter Sörböle. Klyktattare är för er som är litet yngre ett "smeknamn" på folk från Västernorrland som i forntiden körde omkring i bilar med registreringsnummer som började på Y. Numera kör vi omkring helt anonymt. :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Klyktattare

M_M  
#54134 Jag har mitt ställe en bit utanför Stöde.

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

valmetpower  
#54219 ja är från sörlindsjö utanför sundsvall:)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

4hjul  
#54814 Jag har mitt ställe strax utanför sollefteå. 70 ha.

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55439 Hej jag är granne med mmart !

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

Lars Edberg  
#55736 tja mark har jag inte men en stor verktygs låda plus F skatt sedel jobbar som maskin mekaniker

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55754 man är ju ingen "klyktattare" .. eller kanske man har den stämpeln av ren nostalgi ? ,

spännande detta med "860" var granne med "mmart" B-)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

Lars Edberg  
#55767 :lol: tja själv bor man i Ramvik 😈

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55778 Jo jag är granne med många men en utav dom är mmart så att vi håller till i samma by. 8)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55795 själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå" ;) ..d.v.s Ljustorps socken , =))

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55803 Ja tror nästan att jag har kört förbi en skogsjan som stod utanför ett garage i Ljustorp. Och farsan hade sett en 886 i skogarna däromkring isommras när han var ute med markberedaren. :grin:

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55818 kan nog stämma bra det .. jag stötte på ett par skogsmän i en volvo en sen mörk kväll när jag stod mitt i vägen och märkte virke
och dessa skulle hämta en markberedar-pilot B-) ...det kommer jag ihåg , även om man börjar bli lite halv-senil :))

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55852
"spindeln" skrev:själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå" ;) ..d.v.s Ljustorps socken , =))


och i princip är man väl mer eller mindre en "klyktattare" ... och med "stor timrå" .. menar jag att rent geografiskt så är just Ljustorp 2 tredjedelar av TIMRÅ kommuns totala yta =)) =)) .. och det är rätt gott ;)

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55857 Ja de stämmer nog precis de det var nog en svart 740 med en äldre och en lite yngre gubbe i (Farfar och farbror) som var ute i mörkret och smög fram. :wink:

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55860 haha! då har jag redan hunnit råkas med delar av din släkt :-) .. och jag hoppas vi ses igen , ..kanske med dagsljus som förmån ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).