Västernorrland (Y)

Klyktattare

23 inlägg 14970 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Klyktattare

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53970 Jag har en bit skog 30 km SSV om Sundsvall i en liten by som heter Sörböle. Klyktattare är för er som är litet yngre ett "smeknamn" på folk från Västernorrland som i forntiden körde omkring i bilar med registreringsnummer som började på Y. Numera kör vi omkring helt anonymt. :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Klyktattare

M_M  
#54134 Jag har mitt ställe en bit utanför Stöde.

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

valmetpower  
#54219 ja är från sörlindsjö utanför sundsvall:)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

4hjul  
#54814 Jag har mitt ställe strax utanför sollefteå. 70 ha.

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55439 Hej jag är granne med mmart !

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

Lars Edberg  
#55736 tja mark har jag inte men en stor verktygs låda plus F skatt sedel jobbar som maskin mekaniker

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55754 man är ju ingen "klyktattare" .. eller kanske man har den stämpeln av ren nostalgi ? ,

spännande detta med "860" var granne med "mmart" B-)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

Lars Edberg  
#55767 :lol: tja själv bor man i Ramvik 😈

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55778 Jo jag är granne med många men en utav dom är mmart så att vi håller till i samma by. 8)

Avatar Fallback

Re: Klyktattare

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55795 själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå" ;) ..d.v.s Ljustorps socken , =))

Användarvisningsbild

Re: Klyktattare

Valmet860  
#55803 Ja tror nästan att jag har kört förbi en skogsjan som stod utanför ett garage i Ljustorp. Och farsan hade sett en 886 i skogarna däromkring isommras när han var ute med markberedaren. :grin:

Avatar Fallback

Re: Klyktattare