Rottne 2004, Stihl MS241, MS361 & FS450, Husqvarna 535 FBx, Jeep Grand Cherokee -15, MF 3060E & TEF20, MBTrac 1000 + KMA 12t
Västernorrland (Y)
Klyktattare
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in fre 20 mar 2009, 17:12#53970Jag har en bit skog 30 km SSV om Sundsvall i en liten by som heter Sörböle. Klyktattare är för er som är litet yngre ett "smeknamn" på folk från Västernorrland som i forntiden körde omkring i bilar med registreringsnummer som började på Y. Numera kör vi omkring helt anonymt.
TS
mån 23 mar 2009, 18:42#54219ja är från sörlindsjö utanför sundsvall:)
fre 10 apr 2009, 12:16#55736tja mark har jag inte men en stor verktygs låda plus F skatt sedel jobbar som maskin mekaniker
tja vad ska man sägga här då ?
fre 10 apr 2009, 17:12#55754man är ju ingen "klyktattare" .. eller kanske man har den stämpeln av ren nostalgi ? ,
spännande detta med "860" var granne med "mmart"
spännande detta med "860" var granne med "mmart"
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
lör 11 apr 2009, 06:57#55795själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå"
..d.v.s Ljustorps socken ,
..d.v.s Ljustorps socken ,
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
lör 11 apr 2009, 09:41#55803Ja tror nästan att jag har kört förbi en skogsjan som stod utanför ett garage i Ljustorp. Och farsan hade sett en 886 i skogarna däromkring isommras när han var ute med markberedaren.
Skördare,Skotare, Markberedare, Två grävare en väghyvel och en trailer.
lör 11 apr 2009, 12:37#55818kan nog stämma bra det .. jag stötte på ett par skogsmän i en volvo en sen mörk kväll när jag stod mitt i vägen och märkte virke
och dessa skulle hämta en markberedar-pilot
...det kommer jag ihåg , även om man börjar bli lite halv-senil