Rottne 2004, Stihl MS241, MS361 & FS450, Husqvarna 535 FBx, Jeep Grand Cherokee -15, MF 3060E & TEF20, MBTrac 1000 + KMA 12t
Västernorrland (Y)
Klyktattare
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in fre 20 mar 2009, 17:12#53970Jag har en bit skog 30 km SSV om Sundsvall i en liten by som heter Sörböle. Klyktattare är för er som är litet yngre ett "smeknamn" på folk från Västernorrland som i forntiden körde omkring i bilar med registreringsnummer som började på Y. Numera kör vi omkring helt anonymt.
TS
mån 23 mar 2009, 18:42#54219ja är från sörlindsjö utanför sundsvall:)
fre 10 apr 2009, 12:16#55736tja mark har jag inte men en stor verktygs låda plus F skatt sedel jobbar som maskin mekaniker
tja vad ska man sägga här då ?
fre 10 apr 2009, 17:12#55754man är ju ingen "klyktattare" .. eller kanske man har den stämpeln av ren nostalgi ? ,
spännande detta med "860" var granne med "mmart"
spännande detta med "860" var granne med "mmart"
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
lör 11 apr 2009, 06:57#55795själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå"
..d.v.s Ljustorps socken ,
..d.v.s Ljustorps socken ,
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
lör 11 apr 2009, 09:41#55803Ja tror nästan att jag har kört förbi en skogsjan som stod utanför ett garage i Ljustorp. Och farsan hade sett en 886 i skogarna däromkring isommras när han var ute med markberedaren.
Skördare,Skotare, Markberedare, Två grävare en väghyvel och en trailer.
lör 11 apr 2009, 12:37#55818kan nog stämma bra det .. jag stötte på ett par skogsmän i en volvo en sen mörk kväll när jag stod mitt i vägen och märkte virke
och dessa skulle hämta en markberedar-pilot
...det kommer jag ihåg , även om man börjar bli lite halv-senil
och dessa skulle hämta en markberedar-pilot
...det kommer jag ihåg , även om man börjar bli lite halv-senil
lör 11 apr 2009, 18:10#55852
och i princip är man väl mer eller mindre en "klyktattare" ... och med "stor timrå" .. menar jag att rent geografiskt så är just Ljustorp 2 tredjedelar av TIMRÅ kommuns totala yta
.. och det är rätt gott
"spindeln" skrev:själv har man bosättningen med tillbehör i "stor timrå"..d.v.s Ljustorps socken ,
och i princip är man väl mer eller mindre en "klyktattare" ... och med "stor timrå" .. menar jag att rent geografiskt så är just Ljustorp 2 tredjedelar av TIMRÅ kommuns totala yta
.. och det är rätt gott
lör 11 apr 2009, 18:46#55857Ja de stämmer nog precis de det var nog en svart 740 med en äldre och en lite yngre gubbe i (Farfar och farbror) som var ute i mörkret och smög fram.
Skördare,Skotare, Markberedare, Två grävare en väghyvel och en trailer.
lör 11 apr 2009, 20:06#55860haha! då har jag redan hunnit råkas med delar av din släkt
.. och jag hoppas vi ses igen , ..kanske med dagsljus som förmån
.. och jag hoppas vi ses igen , ..kanske med dagsljus som förmån

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar