ons 06 sep 2023, 14:52#810965Hej!
Tänkte höra med er här på forumet vad ni sågar med på vedbacken, har läst igenom lite gamla trådar men marknaden på sågar utvecklas konstant så tänker att det kan vara dags att starta en ny.
Massaved
Motorsåg på vedbacken
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 07 sep 2023, 08:43#811081Om du har 28 tum på sågen lär det vara ganska grova bitar du sågar, eller sågar du fler samtidigt? Själv sågar jag med min morfars jonsered cs2156 (18 tum) samt en stihl ms261 (15 tum). Alla mindre bitar sågar jag med en jonsered 2016 el (13-15 tum). Vad klyver du med?
TS
fre 08 sep 2023, 12:19#811275En gammal skev Hakkepilke-maskin med inbyggt svärd är det som gäller på sågbacken, men om något behöver kapas så plockar vi fram en Stihl MSA220. Mycket smidigt liten maskin som startar på ett klick.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar