Massaved

Ytterligare en bruksutbyggnad i Norrland?

18 inlägg 11678 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ytterligare en bruksutbyggnad i Norrland?

svampbob  
#504703
Sandström87 skrev:Tanken är väl att det ska byggas inom befintligt fabriksområde i domsjö. Och vad gäller pengar är nog inte det problemet i domsjö det är garantin för råvaran som är den stora nöten.
Vad jag förstår så är birla ett betydligt större företag än SCA


Ja men fabriksområdet i Domsjö är redan väldigt trångt. Jag har dålig koll på Domsjö men av de som har det har jag inte hört en enda som har sett projektet som realistiskt. Många har trott på att SCA ska satsa ytterligare på Östrand men med ryktesvis dåliga resultat från pilotanläggningen och de sannolika satsningen i Obbola så är nog nu oddsen sämre för en ytterligare satsning i Timrå.

Avatar Fallback

Re: Ytterligare en bruksutbyggnad i Norrland?

Sandström87  
#504706 Vi får hoppas att det blir verklighet i domsjö så vi få dragkamp om massaveden. Sca styr redan för mycke.

Användarvisningsbild

Re: Ytterligare en bruksutbyggnad i Norrland?

svampbob  
#504769 Ja SCA kommer att behöva anstränga sig lite mer framöver. Samtidigt är det väl så att börjar råvarupriserna stiga för mycket så slås de svagaste bruken ut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).