Rundvirke

Få tag på virke/ved 3meters. Skåne.

3 inlägg 22031 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Få tag på virke/ved 3meters. Skåne.

SnickarJojje  
#218553 Hej!

Har köpt en gård där det ingick en vedprocessor samt mindre sågverk och nu är jag sugen på att börja hugga upp och sälja men kan nästan inget om ved. Så därför har jag en hög frågor till er som kan lite mer än mig!

Någon som vet var man kan få tag på virke 3 meters i Skåne med omnejd? Helst med transport.

Vad ska man betala för en bil o släp full och hur mycket är det på samt vad kan man förvänta sig att få ut i ved av en bil o släp full?



Mvh
Johan



   TS
Avatar Fallback

Re: Få tag på virke/ved 3meters. Skåne.

Lgard  
#218713 Nu är detta i Gbg. Men såg att de sålde tremeters björk för 350SEK kubiken med hemkörning i närheten av mig. Köp av full bil? Framgick inte hur stor bilen var.
Framgick inte vad för kubik de avsåg då det var riktat till privatpersoner fick jag för mig. Gissar att de menade att det var stjälpt mått ut i slutändan.

Avatar Fallback

Re: Få tag på virke/ved 3meters. Skåne.

skogsbonne  
#232982 jag köper björkmassa för 300 kr/fub och då är det löpande längd men om jag ville skulle jag nog kunna få den i 3 m. Det är ca 40 fub på en lastbil med släp här omkring och det blir 80-100 m färdig ved beroende på hur massan ser ut

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).