Rundvirke

Vem sågar ädelgran

32 inlägg 58250 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vem sågar ädelgran

Houthakker  
#348375 Hej, om jag minns rätt är det kommunerna själva som bestämmer än så länge angående användning utav tryckt virke. Lärkvirke i Sverige håller på tok för låg kvalité för att kunna använda i samma utsträckning som tryckt. Man behandlar lärk i Sverige som man gör med gran..... bulkvara, snabba pengarrrrrr istället för att odla kvalité. Väldigt svårt för företag som jag har att förmedla att vi tillhandahåller lärk och ek i alla dimensioner och då lärk med hyfsad kvalité som vi köper in ifrån D/NL/B. Sibirisk lärk kan levereras men det kostar. Bredvid detta kan vi erbjuda stolpar i nästan alla dimensioner, i flera olika trädslag med FSC märke som håller betydligt längre än tryckt virke.

Användarvisningsbild

Re: Vem sågar ädelgran

Houthakker  
#348378 Tror jag läste någonstans att tryckt skulle förbjudas 2017. Kan dock leverera miljövänligt medel med 15 års garanti.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).