mån 03 okt 2016, 16:46#410693Hej. Jag letar efter tjocka rundvirke med barken för att göra exklusiva bord. Skulle det gå bra för mig så är tanken att starta företag och då söker jag även någon att köpa av regelbundet. Någon i norra skåne runt osby - lönsboda - olofström - tingsryd - älmhult - kristianstad - hässleholm?
Hur mycket kostar rundvirke?
Tacksam för hjälp.
Rundvirke
Tjock rundvirke sökes i södra
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
mån 03 okt 2016, 17:44#410699Priset vet jag inte men skogen finns i nordvästra Skåne. Ca 5 mil från Osby. Ska du ha träd över metern är det nog Douglas, gran, thuja, kustgran, kanske även lärk förutom ek och bok att tillgå. Finns ytterligare ett tiotal arter över 75 cm i diameter.
mån 03 okt 2016, 18:16#410705Låter ju jätte bra.
Hur går jag till väga för att få kontakt med denne bonden? Eller är det de som sågar som jag ska prata med?
Hur går jag till väga för att få kontakt med denne bonden? Eller är det de som sågar som jag ska prata med? TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).