tor 30 sep 2021, 12:27#729741Jag har fått tag på en rejäl ekstock 70cmx4m
I närheten av Nättraby, jag hade en tanke att få den sågad så att jag kan använda den till slöjdvirke om några år men det verkar vara helt hopplöst..
Är det någon som har något tips om någon som skulle kunna tänka sig att göra sånt?
Björkeryd och Mattiasmobilsåg tillfrågade och har avböjt.
Skulle bli väldigt tacksam för tips om någon kunde hjälpa mig.
/Göran
Sågtimmer
Vem kan såga 1st Ekstock i Blekinge..
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 30 sep 2021, 19:21#729805I Ekaryd, mellan Torsås och Söderåkra finns en med bandsåg som kanske kan hjälpa dig.
Tror han heter Johansson. Vid det gamla växthuset.
Tror han heter Johansson. Vid det gamla växthuset.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
tor 30 sep 2021, 20:23#729828Jag har ett woodmeizer lt15 , i Ramdala så det är ju nära om du kan få hit stocken.
Men 70 cm är på det berömda håret att det är för stort. 64 cm är maxbredd på sågsnittet men det brukar gå att få till det.
Skicka ett Mail till ola@sotevallsryd.se om det är intressant.
Men 70 cm är på det berömda håret att det är för stort. 64 cm är maxbredd på sågsnittet men det brukar gå att få till det.
Skicka ett Mail till ola@sotevallsryd.se om det är intressant.
Timberjack 1070
fre 01 okt 2021, 06:01#729846Verkar ju som det skulle kunna gå att lösa trots allt🙂 synd om en så fin ek skulle gå till ved😕.
Snorbroms, jag hör av mig till dig!
Snorbroms, jag hör av mig till dig!
TS
ons 27 okt 2021, 15:13#733199
Vilken kille!
Stocken sågad och klar, det blev två tungt lastade vändor med släp. Nu ska plankorna bara glömmas bort några år så att dom får torka i fred innan det blir dags att börja slöjda av dem🙂
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Vilken kille!
Stocken sågad och klar, det blev två tungt lastade vändor med släp. Nu ska plankorna bara glömmas bort några år så att dom får torka i fred innan det blir dags att börja slöjda av dem🙂
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
ons 27 okt 2021, 20:17#733252Ja det var lite att bita i för woodmeizern, men det gick ju galant och riktigt fina plank blev det! 😀
Timberjack 1070

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).