Sågtimmer

Krönika om timmermarknaden 2007 - aktuell idag?

2 inlägg 3514 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Krönika om timmermarknaden 2007 - aktuell idag?

Torbjörn Johnsen  
#724235 Jag hittade en gammal text på nätet som handlade om timmerkarknaden och en förväntad brist på sågtimmer för svenska sågver. Den var skriven av Johan Freij på Danske Bank och det var intressant att läsa nu när vi vet hur det gick. Men det som var mest intressant var att texten från 2007 kanske är mer aktuell än någonsin?

Läs hela artikeln på iskogen.se här



   TS
Användarvisningsbild

Re: Krönika om timmermarknaden 2007 - aktuell idag?

Sjögården  
#724290 Om det var något jag lärde mig av Gudrun och Per så är det att det är farligt att låta mogen skog stå och vänta på bättre tider.
Under tiden fram till att de kommer hinner alltid något hända som kullkastar prognoserna.
Att sköta skogen efter markens förutsättningar och att rusta de yngre bestånden så att de tål väderfenomen som dyker upp är nog strategin som håller över tid.
De investeringar som skett och sker just nu i skogsindustrin kommer att sluka mycket virke men förr eller senare kommer en ny strukturomvandling som förändrar virkesbalansen igen.. 😉

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).