Sågtimmer

Blånad tall

7 inlägg 5903 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Blånad tall

A.falck  
#640323 Hej. Har ungefär 200 m3 talltimmer som blåst ner i stormarna som varit. Allt är uppkapat och reda att skotas ut.
Nu har jag förmodligen åkt på corona och är sängliggande med 40 graders feber :((
Hur länge vågar jag vänta med att köra ut det? Det har ju varit snudd på 20 grader varmt här på småländskahöglandet. Vill ju inte riskera blånad och liknande tråkigheter.
Tacksam för svar. Mvh



   TS
Avatar Fallback

Re: Blånad tall

Avslutat-02  
#640325 Så fort som möjligt ska virket ut..
Så det hinner fram inom 14 dagar helst..

Avatar Fallback

Re: Blånad tall

brassel  
#640466 Alfridahögg talltimmer i maj förra året och fick det inmätt i slutet på juni förra året (östra Uppland).
Det gick iallfall bra.

Avatar Fallback

Re: Blånad tall

A.falck  
#640469 Tack för alla svar. Ska se till att få det utkört så snabbt som möjligt :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blånad tall

Vedproducent  
#640470
A.falck skrev:Tack för alla svar. Ska se till att få det utkört så snabbt som möjligt :-bd

Kommer det bara ut till vägen och anmält i tid så brukar ju ansvaret sen ligga på köparen. Så blir det blånad då ska ingen hänsyn tas till det om transporterna dröjer. Men ut ur skogen bör det.

Avatar Fallback

Re: Blånad tall

A.falck  
#642985 Äntligen är vindfällena ute vid väg :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Blånad tall

Brorsan  
#642989 Bra att du fick det utkört. :-bd

Krya på dig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).