Sågtimmer

värö gran

16 inlägg 14405 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: värö gran

Sture Andersson  
#367522
alias skrev:
Sture Andersson skrev:Titta på Södras prislista i dag ,blev lite orolig när jag titta på längderna .

Har hugget i flera år till södra 550 490 370 .

Men titta på längderna i prislistan 546 494 372

I så fall är 490 och 370 för kort ,nån som har koll på detta.


Tror att i alla fall Vida är intresserade av dessa längdmoduler. Kanske att även Derome, Sydved eller Skogssällskapet kan ha försäljningskanaler (förstod att du höll till någonstans i Västergötland).

MVH
Alias

Nu var inte detta något problem när det väl kom till kritan ,jag trodde jag levererat fel längder förra året
Men då var det ju inte nån förendring det har ju blivit i höstas,och i år har jag inte huggit så mycket än ,och man får ju ha 15% fel längder .Och sen hugger jag mäst 550 och det var ju rätt.
Tycker väl inte att detta sortiment är så dåligt betalt för ,man behöver inte tänka på att det smalnar av utan
om det går så får det bli 550 ,hur mycket stammen än faller.Om man räknar in allt så får jag nog runt 700kr fub.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).