Verkstan

piaggio ciao projekt

23 inlägg 22350 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#116226 funderar på ett sånt kit ochså http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... e=TKT00067 :mrgreen:. ska inte köpa något effektrör, det brötar bara och drar till sig farbror blå :lol:. men själva avgasröret mellan blocket och ljuddämparen är väldigt smalt. ska kapa av det gammla och ta en annat rör och bocka till och svetsa på. det funkar säkert bra :mrgreen:

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#116358 nu har delarna kommit och jag har monterat delarna :mrgreen: . men orginalremmen var för lång 👎 :ymtongue: :(( 😡 . ska dra till mekonomen och tools imån. dumt att jag inte viste det innan, var på båda ställena idag :lol: . golfen gick inte igenom besiktningen, trasig lambasond. kosta 1700 för en liten givare med en sladd 😈. pappa var inte så glad :lol: . så imån ska man greja både bil och moppe :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#117035 Så nu går moppen som en skållad bäver :lol:. Den gör la ca 50-55 på raksträcka. Det är inte många bilar som kör om mig :P . För några dagar sen så skratta jag nästan ihjäl mig när jag körde om en scooter :mrgreen:. Ni skulle sett förarens min :)) :)) =))


Har börjat att måla moppen nu. Den blir röd igen :grin:. Målar med denna färg http://www.jula.se/slatlack-130187. Har målat ett lager nu. Ska slipa lite med 1200 vattenslippapper och måla ett tunt lager till. Bilder kommer :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#137100 såld i våras. saknar den

   TS
Avatar Fallback

Re: piaggio ciao projekt

kröll  
#145727 Oj har du oxså en piaggio ciao Jag med heeeeeeeee Har du någon bra internet sida om Dom .Min blev stulen men hittade den igen Men vet ej års model på den skall köpa lite grejer till den ,som tjuvarna fördärvade .Jag har rostfria skärmar på den och den är orange färg på ramen
Mvh Kröll Hbg

Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#145747 en kompis har den. går i ca 65 med han på :lol: nästa projekt blir en zundapp ks50 :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#199323 då har jag köpt mig en till ciao! eller det är en bravo. är en starkare ram, riktig framgaffel, alu-fälgar, sving och riktiga bakdämpare. den är i riktigt fint skick. fick den för 1000kr. är en vinröd metalic. den är från 94. fick med alla kvitton, instruktionsbok, tillbehörsblad, och packbox i priset :mrgreen: jag har en billig 43mm 70cc cylinder på. 80mm remskiva, 12mm förgasare, originalliknande effektrör med 23mm krök. dock har jag alldeles för stort munstycke i nu (är fasta munstycken i) så den bluddrar. ska beställa nya munstycken.

här är den när jag fick hem den. inga sidokåpor på

   TS
Användarvisningsbild

Re: piaggio ciao projekt

viktor meck  
#231727 har bytt setup nu. annan cylinder. mätan går hela vägen ut. men ska bygga avstämd pipa till den eller köpa ett lågvarvit rör till den

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).