Verkstan

Bygga ut hydraulpaket

8 inlägg 5470 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bygga ut hydraulpaket

X-lon  
#106662 Jag har ett hydraulpaket som det är fyra spakar på nu och undrar om det är möjligt att bygga ut det med en till spak (Slid heter det kanske)?

Paketet heter Finnhydraulic AB RS204 (T)M9-29-19-19 T-et inom parantes kan vara nån annan bokstav lr siffra det har blivit en skada på märkplåten så bra ett lodrätt streck syns.

Om det går att köpa till en slid vara kan man i så fall hitta en?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

foton  
#106665 Skriv in Finnhydraulic på Google så får du addreser.

Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

ulfgustav  
#106685 Prova med Hydramobil i Skellefteå

Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

X-lon  
#106711 Google har jag provat och inte funnit nått av riktigt värde. Det verkar inte som finnhydraulic har någon hemsida.

Skellefteå låg lite långt borta. Jag får väl prova att åka in till Parker i Sundsvall och se om dom kan hjälpa mej.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

ulfgustav  
#106743 Hej X-lon Det är mycket bättre att du åker in till JGH hydraulic, Johan Grelsson i Kvissleby han ger dig säkert en bra lösning

Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

axwell  
#106782 Eller till GW hydraulic om du ändå besöker Sundsvalls södra utkanter.
http://www.gwhydraulic.se/service_underhall.asp

Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

Mahg  
#106854 Om det är ett helgjutet paket går det inte att bygga ut, är det uppbyggt av sektioner med en eller två slider hophållna av dragstänger går det att bygga ut

Avatar Fallback

Re: Bygga ut hydraulpaket

keja01  
#106863 En alternativ variant för att få en extra hydraulfunktion är att skaffa en elektrisk omkopplarventil, ca 1400 kr för 3/8" anslutningar. Jag har gjort en sådan variant när jag uppgraderade en gammal skotare till kranutskjut. Den fasta vipparmen byttes ut mot en vipparm med utskjut från en skrotad Rottne Blondin. En återfjädrande strömbrytare monterades intill plastknoppen på vipparmspaken. Man styr utskjutet genom att hålla inne strömbrytaren. Mycket smidigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).