fre 12 nov 2010, 22:30#106662Jag har ett hydraulpaket som det är fyra spakar på nu och undrar om det är möjligt att bygga ut det med en till spak (Slid heter det kanske)?
Paketet heter Finnhydraulic AB RS204 (T)M9-29-19-19 T-et inom parantes kan vara nån annan bokstav lr siffra det har blivit en skada på märkplåten så bra ett lodrätt streck syns.
Om det går att köpa till en slid vara kan man i så fall hitta en?
Verkstan
Bygga ut hydraulpaket
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 13 nov 2010, 15:31#106711Google har jag provat och inte funnit nått av riktigt värde. Det verkar inte som finnhydraulic har någon hemsida.
Skellefteå låg lite långt borta. Jag får väl prova att åka in till Parker i Sundsvall och se om dom kan hjälpa mej.
Skellefteå låg lite långt borta. Jag får väl prova att åka in till Parker i Sundsvall och se om dom kan hjälpa mej.
TS
lör 13 nov 2010, 22:12#106782Eller till GW hydraulic om du ändå besöker Sundsvalls södra utkanter.
http://www.gwhydraulic.se/service_underhall.asp
http://www.gwhydraulic.se/service_underhall.asp
sön 14 nov 2010, 16:21#106863En alternativ variant för att få en extra hydraulfunktion är att skaffa en elektrisk omkopplarventil, ca 1400 kr för 3/8" anslutningar. Jag har gjort en sådan variant när jag uppgraderade en gammal skotare till kranutskjut. Den fasta vipparmen byttes ut mot en vipparm med utskjut från en skrotad Rottne Blondin. En återfjädrande strömbrytare monterades intill plastknoppen på vipparmspaken. Man styr utskjutet genom att hålla inne strömbrytaren. Mycket smidigt.
Rottne SMV Rapid TGS 1994, Rottne Blondin 600RD 1981, Valtra 6750Hi, Volvo BM500, MF135, Hydrema 808 grävlastare, Woodmeizer LT20 bandsågverk.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar