Verkstan

Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

20 inlägg 14099 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

stegmaster  
#96280 Om du måste ha orginal prylar så hittade jag denna sidan, med cdi til $130.
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 87/o/m2624
Annars skulla jag gissa at du skulle kunna bruka billiga Kines cdi som finns i olika fordon.
Nå, inte skulle jag bytta et Honda fordon mot nån USA grej. Ingen slår Japserna på kvalite. :wink:
Men inte ens dom varer evigt. Efter 23 år måste man nog räkna med nogra problem.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96282
Flathead skrev:Japp fick tag i en verkstadshandbok över nätet och kollat allt rätt värden men fortfarande ingen gnista.... men det är ju något ja missat men kan inte komma på vad. vet du var man kan köpa en cdi box? måste ju börja någon stanns. Tack för svar


Hej! .. Honda sverige ..har jag snackat med några ggr .. och dessa har alla uppgifter du önskar om just "din honda"
tel : 0300 51 300 (tror att dessa har rådgivning , mellan 09 00 - 11 00 ?

annars , testa ring Lelles Mc i uppsala , 018-156 000 ..vilka härliga grabbar ... inget jävla tjafs där inte ..service via luren fick jag av en johan , tror jag killen heter , ..när jag hade ett liknande problem med grabbens CR 80 cross :-))

lycka till!

Avatar Fallback

Re: Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

axwell  
#96288 Med tanke på vad som orsakade felet så lutar det åt dålig tändspole. Demontera, åk till serviceverkstad som har utrustning för test av spolen. Det kan kosta en hundring till fikakassan men är billigt istf. en CDI-box för flera tusen som du förhoppningsvis inte behöver.

Avatar Fallback

Re: Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96389
axwell skrev:Med tanke på vad som orsakade felet så lutar det åt dålig tändspole. Demontera, åk till serviceverkstad som har utrustning för test av spolen. Det kan kosta en hundring till fikakassan men är billigt istf. en CDI-box för flera tusen som du förhoppningsvis inte behöver.


vilken serviceverkstad ?? är det ? ... tror jag nog de som läser forumet kan ha nytta av B-)

Användarvisningsbild

Re: Honda trx 350 1987 ingen gnista!!

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97057 Ett väldigt vanligt fel är att strömbrytaren på styret vid ljusknappen är i "off" läge. Du har säkert redan kollat men man vet aldrig

Annars kan det sitta ett "säkerhets" snöre som man ska sätta runt handleden när man kör, det brukar vara ett bekymmer

CDI problem är väldigt ovanliga som tur är

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).