Verkstan

kompressorproblem

4 inlägg 1903 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kompressorproblem

mrlynx  
#91563 Jag har en kompressor från jula som inte tryckbrytaren inte vill fungera på.
När den har startat så går den tills övertrycksventilen öppnar men stannar ändå inte av.
Inuti tryckbrytaren finns en skruv med pilar för + och - som jag misstänker är justeringen men åt vilket håll ska jag skruva?
Är + högre tryck eller stanna tidigare?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: kompressorproblem

totte  
#91564 + bör vara högre tryck, kolla om det är så att fjädern spänns när du skruvar åt det hållet. Så du skall nog skruva åt - hållet för att lätta på fjäderspänningen. Är det inte två justerskruvar i den? Brukar vara en för start- och en för stopptryck.

Avatar Fallback

Re: kompressorproblem

Robertberg  
#91628 Testa?
Det enda som händer om du skruvar åt fel håll är väl att den fortfarande inte bryter.
Eller tänker jag tokigt?

Avatar Fallback

Re: kompressorproblem

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91657 Hade liknande problem på en liknande kompressor det försvann när jag tog loss Ö tryckventilen gjorde ren den och vände packningen den läckte lite sen är det bara att ställa ventilen till lämpligt tryck...KANSKE.
Det var mycket som vax i ventilen på min kompr..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).