Började krångla redan när jag kört 2 timmar med den,började misstända och blev avgassmällar efter ca 5 min körning.
Pratade då med lokala servicelämnaren som trodde det var transmissionsremmen,tydligen så sitter den en brytare som remmen slår till när den är sliten så att den går illa(ungefär som när man backar utan att hålla in "knappen").
Så jag lämnade in den för det var ändå dax för rembyte(ska bytas vid 200h),hjäpte inte ,men däremot så var tändstiften slut så när han bytt dom så verkade den gå som den skulle.
Men sen när jag provade hemma hade kört 5-10 min,så ryckte den till lite när jag accelererade,nästan som den nöp till lite,bara ett litet ryck men tydligt märkbart.Sen gick den lite halvdåligt när jag körde hem den försiktigt,lite avgassmällar och så. Men sen efter det har jag kört den kortare sträckor utan problem.
Ibland är den oxå märklig när man ska starta,startmotorn slår till men någonting hindrar den från att gå runt, känns lite låst på nåt sätt,men drar man till i startsnöret och sen försöker på startknappen igen så startar den å går utan problem.Känns dock oroväckande att det är så.
Igår när jag körde och hade kört några minuter så började den misstända och gå märkligt igen,noterade att det kom lite blåsvart(tror jag) rök när det kom någon avgassmäll,saktade ner och noterade att den inte gick på tomgång,sen fick jag mala en stund på starten innan den startade så ja kunde köra hem den. Har för mej att den gick på tomgång igen sen när jag ställde in den.
För övrigt ingen onormal rök,olja och kylvätska finns i lagom mängd,dock är jag fundersam på om kylvattnet cirkulerar som det ska.
Hoppas någon orkat läsa och kan ge något bra tips på vad man ska börja felsökningen eller vad det kan bero på?
mvh. Jönsson