Verkstan

Kättingtrimmer.....

5 inlägg 3182 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kättingtrimmer.....

Hundkex  
#53500 Jag har köpt en sk kättingtrimmer till röjsågen för flera år sen. Är suppernäjd med resultatet och arbetet den gör. Men kättingen man köper av grossisten är svindyr så jag köper Gunnebo metervara av samma kvalitet. Men trimmern är av aluminium så den börjar bli lite sliten och priset har gått upp mycket på den sen jag köpte. Är det någon som har nån annan variant som tål mer stryk ? Kätting varianten är annars kanon när man kör i sten för gnistorna yr men den håller i det längsta. För att inte tala om när man kör små sly för då håller den i evigheter. Kom med ideér tack ?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kättingtrimmer.....

Gnistrande Snö  
#92758 Jag har oxå prövat en sådan på våran såg men jag tycker de är totalt verderlösa.
Det är mkt bättre att gå med sly klinga tycker jag.
Ja och du har rätt de är svin dyra !

Kostar ju 600 om inte mer nya !



/Erik

Användarvisningsbild

Re: Kättingtrimmer.....

stegmaster  
#92763 Jag kjöpte en i vinter från vreten Ab, och kjört lite med den nu, och tycker inte den e värdelös, men den passer liksom inte bäst til nånting, utan sådär til mesta. Jag skulle bruka min istället för tråd(sen), för att slippa byta detta så ofte, men det går inte så bra om man ska trimma intill träd murar och liknande. Til sly och långt gräss tycker jag den funkar lagom. Har inte fått testat så mycket enn, men det er va jag tycker så langt.
Då jag brukar den oftast i trädgardar, så det blir att gå tilbaka til trådmatning, dog med et nytt trimmsystem kallad fix 35(snabbfixing av tråd). Slits vel lika mycket som det ordinarie trimmhuvud , men mycket snabare att fixa på plats ny tråd. :???:
Får den i veckan som kommer.

Avatar Fallback

Re: Kättingtrimmer.....

Nonkan  
Avatar Fallback

Re: Kättingtrimmer.....

Gnistrande Snö  
#93238 känner en gubbe på Gotland som svetsade ditt kedjor på en klinga, Han har inget ben idag...





/erik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).