Verkstan

Släpskor eller stödhjul????

2 inlägg 1912 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Släpskor eller stödhjul????

hultavästergården  
#53013 Har en äldre frontplog till min traktor (sådan som fäller hela plogen). Det sitter släpskor på den nu men funderar på att byta till hjul, då jag tycker att när det e mjukt i backen att och släpskorna "fastnar" ofta fälls plogen, det känns som om problemet kanske skulle bli mindre med hjul, Vad tror ni? och har någon tips på var man kan få tag på bra hjul isåfall??

Hälsningar Koffe



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Släpskor eller stödhjul????

XPG  
#53059
hultavästergården skrev:Har en äldre frontplog till min traktor (sådan som fäller hela plogen). Det sitter släpskor på den nu men funderar på att byta till hjul, då jag tycker att när det e mjukt i backen att och släpskorna "fastnar" ofta fälls plogen, det känns som om problemet kanske skulle bli mindre med hjul, Vad tror ni? och har någon tips på var man kan få tag på bra hjul isåfall??

Hälsningar Koffe


Det problemet blir nog mindre, Men med hjul får du istället problem med att plogen lätt börjar hoppa då du kör
lite fortare!

Men om du inte har behov av att köra fort så går det väl an med hjul!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).