tor 19 sep 2024, 20:30#856338Hej alla traktor kunniga!
Köpte mig precis en David Brown 34D -56 där frontlastaren slutade fungera efter 1 dag flitigt användande. Funkade bra i början men sakta men säker tappade den kraft till slut tog det 2-3 min innan den kom upp 1 meter tills den dog helt och hållet. Nu händer det inget, kolven rör sig inte alls.
Har kollat
1. Olja finns och ser bra ut.
2. Har kollat runt överallt och ser inget direkt läckage.
(Under dagen så hoppade vänster kolven ur så lastaren lyfte enbart med höger kolven. Fick använda domkraft för att få upp allt och slå ner kolven något tills jag fick tillbaka den. inbillar mig att den vart sämre efter detta. Kan detta haft någon påverkan?)
Är relativt ny på traktorer så alla tips är välkomna. Bor i Haparanda om det finns någon duktig mekaniker i närheten?
Verkstan
Varför funkar inte hydrauliken på min david brown 34D
TS

sön 22 sep 2024, 16:06#856643
Kom på just det, hittar den dock inte. Vart brukar de sitta?
röjjare skrev:Om du har olja i systemet, inga läckage och fungerande hydraulpump, så kan det vara övertrycksventilen som blivit smutsig och otät eller fastnat.
Kom på just det, hittar den dock inte. Vart brukar de sitta?
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).