Verkstan

Svetskurs rekomendation?

1 inlägg 2288 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svetskurs rekomendation?

Williamm  
#757323 Hej!

Jag har möjlighet att kunna gå en svetskurs. Det kanske finns möjlighet att göra det inom gymnasiumet här på ön.
Men om det blir att köpa en kurs utifrån, vilka rekommenderas?

Jag har svetsat en del och bränt några elektrådpaket och har kommit så långt att jag hanterar 48:00 utan problem enligt mig.
Men inte upp och ner, det har jag inte tränat än. Så jag anser mig fortfarande vara nybörjare. Men jag vill inte gå en helgkurs där jag lär mig tända pinnen utan att blunda och prova på lite olika svetsmetoder. Ni fattar nog vad jag menar...
(Det har jag redan gjort i egen regi)

Målet är att få någon typ av licens så att jag i framtiden kan ta/förnya utan att gå en jättelång kurs först när behov uppstår.
Det är reparationssvetsning som jag gillar. inte det där med en massa svetsdiagram med siffror eller vad det nu heter.

Men svetsa trasiga maskiner, dåligt materiel, svåra förhållanden, Make do with what you have... Den typen
Men ändå med papper på att jag kan...

Jag tänker det kan vara bra att ha två ben att stå på. Men det är skogshuggare jag vi ha som huvudsyssla. Svetsa kan jag göra vid sidan av...

Hälsningar William.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).