Verkstan

Trubbel Webasto

4 inlägg 2467 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trubbel Webasto

superdave  
#735787 Gäller en webasto thermo top vevo som sitter på en caddy 2012. Jag fick en felkod som sa att bränslepumpen var trasig så jag beställde en begagnad från laga. Jag började riva ur hela enheten så jag fick upp den på bänken men där inne i finns ingen pump. Inkommande bränsle går direkt till brännaren så är det någon som känner till var pumpen sitter?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Trubbel Webasto

onceagain  
#735794 Jag har en 06a diesel och på den sitter pumpen vid hö främre bladfjäderinfästningen bak, vet inte om det är samma placering på din/ michael

Avatar Fallback

Re: Trubbel Webasto

superdave  
#735798 Tack. Japp det var där den satt men den verkar vara hel så det är väl nåt fel i trådarna dit eller nåt liknande, får rota vidare i det där känns det som. Både den gamla och nya pumpen beter sig likadant när man tillför 12v, dom ger liksom ett pumptag per anslutning/kontakt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trubbel Webasto

superdave  
#735818 Kort avrapportering då.

Det var tydligen inga fel överhuvudtaget varken på pump eller annat eller så var det ett glapp någonstans som rättade till sig.

På minussidan finns priset på pumpen 1000 spänn.

På plussidan så gick bara en läpp på ett kontaktstycke sönder och endast en skruv glömdes i kofångaren när den skulle tas bort vilket resulterade i endast en avsliten plastbit. En annan fin grej är att tiduret som varit trasigt sedan 2015, enligt en mekaniker, hoppade igång igen.

Jag ska köra en varsin hel cykel på tidur och fjärr så får vi se men om ingen mer uppdatering kommer här så får det anses vara åtgärdat.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).