Verkstan

Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

5 inlägg 2423 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

kungsis  
#699226 Tänkte kolla om någon har tips på bra företag som jag kan lämna mitt Finnhydralic ventilpaket. Vore bra med tips runt Motala/Örebro. När jag behövde packningar tidigare till paketet, så blev jag rekommenderad att vända mig till ett AMAB ombud och härikring är det Lantmännen. Känns inte riktigt bra. Skulle hellre vilja lämna till någon som bara sysslar med hydraulik.

Mvh
Kungsis



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

ulfgustav  
#699243 Godmorgon
Vad är ditt problem med ventilen? Vilken modellbeteckning har det? Jag kanske kan ge dig tips men vore bra att veta mer om ventilen, vad jag kan förstå så är det rätt gammalt

Avatar Fallback

Re: Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

kungsis  
#699378 Det är ett Finnhydralic RS217. Sitter på en Patu kran. Skulle tro att det är ca. 35år gammalt och det är egentligen inget större fel på det. Givetvis lite läckage och ena slidens lägesmekanism bär sig lite lustigt åt i bland. Saken är den att jag funderat på att skaffa ny kran, men börjat fundera om. Varför köpa nytt när kranen är bra och jag är nöjd med den. Därför funderar jag på att i stället plocka isär den och ge den en rejäl översyn och byta bussningar, slangar, cylindertätningar och se över det som kan behöva ses över. Och, som sagt, paketet är ca.35 år och skulle säkert må bra av en genomgång.

Mvh
Kungsis

   TS
Avatar Fallback

Re: Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

ÅsaNisse  
#699440 Närke hydraulik i Hallsberg kanske kan va nåt.

Avatar Fallback

Re: Vart lämna i ventilpaket för genomgång/renovering.

kungsis  
#699542
ÅsaNisse skrev:Närke hydraulik i Hallsberg kanske kan va nåt.


Har du erfarenhet av dem, som du kan dela med dig av?

Mvh
Kungsis

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).