Verkstan

Dremel inklusive tillbehör.

5 inlägg 1705 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dremel inklusive tillbehör.

anersimyra  
#679470
Hur i hela friden ska den böjliga axeln anslutas på en Dremel. Som det är monterat på bilden fungerar inte då spännmuttern bottnar i axelfattningen och maskinen går inte runt, problemet är att jag hittar ingen manual som beskriver hur prylarna ska anslutas mot varandra..🤔



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Dremel inklusive tillbehör.

totte  
#679473 Den där spännmuttern skall inte alls sitta där på maskinen. Ta bort den och spännhylsan och bara för ner den böjliga axeländen i maskinens spindel. Kika så ser du att änden är fyrkantig och det är spindeln inuti också och behöver alltså ingen spännhylsa för att följa med runt.

Användarvisningsbild

Re: Dremel inklusive tillbehör.

anersimyra  
#679477
totte skrev:Den där spännmuttern skall inte alls sitta där på maskinen. Ta bort den och spännhylsan och bara för ner den böjliga axeländen i maskinens spindel. Kika så ser du att änden är fyrkantig och det är spindeln inuti också och behöver alltså ingen spännhylsa för att följa med runt.

Jag rusar i detta nu mot verkstaden och provar..👍😃

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dremel inklusive tillbehör.

anersimyra  
#679484 Tackar, Totte..👍🙂 det visade sig att det var just med den muttern som det fungerade då den hade ett fyrkantigt hål. Dremeln som är en 3000 har en cylindrisk spindel, det var helt enkelt jag som missat att montera på ett korrekt sätt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dremel inklusive tillbehör.

totte  
#679486 👍 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).