Verkstan

Induktionsvärmare

41 inlägg 25095 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#760404 Jodå, den finns kvar och jag använder den då och då. Spolen är nästan sänderböjd efter att ha anpassats till olika applikationer. Jag kan fortfarande rekommendera den som väldigt bra att ha tillgång till. Använde den mycket vid renovering av växellådan på min gamla gödselspridare, Möre (Ursus).

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#760411 Gnisten: Vad är det du ska värma? Inte så långt mellan Ryd och Hallaryd. Om du vill testa, får du bjuda på kaffe.

Avatar Fallback

Re: Induktionsvärmare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760419 Just nu har jag inget men jag har haft behov o kommer väl att få igen.
Missförstår jag eller åker du ut o demonstrerar? 😉
Här finns helt klart kaffe för den som vågar sig hit 😀

Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#760423 Du missförstår väl aldrig, såvitt det inte bara är en liten sak, som ska värmas, för då kan väl du åka hit

Avatar Fallback

Re: Induktionsvärmare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760426 Finns lite tjurig bultar på detta projektet men de har låg prio ett tag till

Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#760427 Löp o köp!

Avatar Fallback

Re: Induktionsvärmare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760510 Har varit o felsöka Lastbilscentralens induktionsvärmare några gång, var visst en lite annan prisklass men jädra vilket klös dessa har https://duab.se/garage-verkstad/svetsar ... are-jh1500

Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#760536 Jo, man får vad man betalar för, men Telwin 2,3 kW är nog det mest prisvärda du kan få tag på.

Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#773126 Dags att rapportera lite om min lilla Telwin 2.3 kW induktionsvärmare. Idag fick jag lätt loss en inpressad bult från en havererad lyftarm. Trodde knappt att den skulle klara så stora grejor, men efter 10 minuter var det över 100 grader på utsidan och då säkert 3-400 grader inuti. Och lacken på utsidan förblev i stort sett intakt. Heja Telwin.
Snart ska ni slippa se kryckan.
Egenformad spole.

Avatar Fallback

Re: Induktionsvärmare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773133 Klas i sjön för 10 lakan blankt nu...

https://www.clasohlson.com/se/Induktion ... /p/41-1397

Användarvisningsbild

Re: Induktionsvärmare

hlb  
#773136 Visserligen med moms, men då får jag nog kosta på ett bättre hänglås också. 😀 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).