Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1810 inlägg 186093 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

hlb  
#663870 Kse. Allt är ju relativt. Från min horisont bor du ju fortfarande rätt långt norr ut, men jag gillar Norrland och njuter varje gång Slurfi eller Du lägger ut en fin naturbild.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Kse  
#663873
hlb skrev:Kse. Allt är ju relativt. Från min horisont bor du ju fortfarande rätt långt norr ut, men jag gillar Norrland och njuter varje gång Slurfi eller Du lägger ut en fin naturbild.


Jo nog bor man Norrland än, men man märker en klar skillnad i klimat och växtlighet.
Sommaren blir 2 veckor längre åt båda hållen.😄

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Kse  
#663874
gnisten83 skrev:Grabbens 325a bluddrade lite o gav felmeddelande för avgasvärden ibland vilket visst kunde hänga ihop.
Var nästan hopplöst att dela systemet för att byta packningarna från kattarna o vidare till avgassystemet,
Kändes som att bultarna var nitade, fick borra ut dom från flänsen på kattarna 🤔
Dessutom behövdes de torx T50 för att lossa en stödplåt under bilen...


Men lös kom den! 💪 Bra jobbat!

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#663896 Ihopmonteringen lyckades, den blev tystare än tidigare 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#663947 Rör mockningen blev avbruten i går eftermiddag. Lukas 11år ville påbörja att fixa vw sandloppa. Jag byggde den för 30år sedan. Den har stått ute länge bakom maskinhall. Vi skulle ta bort stolarna. Alla skruvar fast rostade. Tog gasen för att skära av bultarna. Lukas var lite rädd för gas skäraren. Han skulle bara hålla i munstycket medans jag sprang runt bilen. Flög omkull på blöt gräset skar mig på bilen. Blev två cm djupt sår i underarmen. Blodet sprutade. Blev till att plocka undan gasen, verktygen. Sedan åka bil till akuten i Umeå. Så kan det gå när man har bråttom.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Erre  
#663948 Aj!!
Hoppas på snabb och bra läkning. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#663950 Tack. Armen är inga bekymmer. Blev lite mer omskakad över att Lukas blev så rädd. Tur att man är så lugn, så det gick bra.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

halvproffs  
#663966 Så snabbt en olycka är framme! Som du skriver; gäller att behålla lugnet! Hoppas det läker snabbt o fint!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#663975 Tack halvproffs. Läkningen ordnar sig alltid.👍

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Boman  
#664060 Aj aj det var inte bra du får krya på dig.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#664067
Boman skrev:Aj aj det var inte bra du får krya på dig.

Tack Boman. Det kommer jag att göra. Hoppas bara Lukas kommer över det hela. Psykologisk som man är visade jag såret. Sa att det är ingen fara. När det blir så här mycket får man åka in till akuten. Snöra åt armen med det man har. För att minska blodflödet. Ta det lugnt och inte stressa. Men jag förstår att han blev rädd ( blev jag med lite grann när det spruta blod i kaskader) Vid hemkomsten från akuten gick jag direkt till honom och frågade hur det var med honom. Det är ingen fara pappa. Gjorde det ont pappa? Så klart grabben min. Men inte så farligt. Förklarade för Lukas. Om något värre händer och man ser att något är riktig fel. Medela någon granne eller ring 112. Ni som läser detta försök informera era barn om vad som kan hända med oss alla. Bättre att ringa en gång för mycket.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Seb macahan  
#664335 Traktor som traktor. Detta är just nu verkstads projektet.
Sonens A-traktor. Roligt o göra något tillsammans, men som alltid mycket mer jobb än vad man räknar med.
Innan renoveringen. Lycklig och stolt son....
Hur illa är det?
Nja, rätt ok ändå
Fel bedömning. Små hål överrallt. Svets, tennspackel och spackel!
Stukade om bakskärmarna lite.
Och nu idag, klar för lack!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#664339 Visst är det roligt att sönerna och döttrarna är med på gården. Ser fram emot några bilder när ni är klar.👍

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664346 Kan va ett kul projekt o ha med familjen 😉
Många A o Epatraktorer har nog levt ett hårt liv med gasglada ungdomar som har dolts med ett nytt lager spackel 😇

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#664363 Inga stora saker idag

Ett litet fäste för stegen till tippflaket.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).