Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1810 inlägg 186089 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639948 Behövde du påskjut för att få de gjort :d

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#640312 Otroligt vad en 11 åring hinner skruva på en dag. Lukas har skruvat medans jag kapa ved och skruvade i timmer kran. Han har även hunnit med att ta bort lite klistér märken. Slipa, stålborstat. Han ville måla rött i morgon. Man skulle haft den energin själv.
Bild på plast tanken med tre hål. Som dom skruvat rätt in i tanken. = läckaget.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#640762 Två axeltappar som ska svetsas på vedtransportören få se om man kan få något hjul på den nu för 3e eller fjärde försöket.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#641038 Den gamla utslitna stiga pony fick donera hjulen och nu gick den att flytta.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#641051
Vardon skrev:Den gamla utslitna stiga pony fick donera hjulen och nu gick den att flytta.

Mycket smart innovation av en genuin lösare av problem. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#641056 Nja var 3e eller fjärde försöket. Den är så vek att den gärna böjer sig. Är ju ingen styrning men knuffbar i sidled

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#641058
Vardon skrev:Nja var 3e eller fjärde försöket. Den är så vek att den gärna böjer sig. Är ju ingen styrning men knuffbar i sidled

Ingen fara går ju alltid att vidare utveckla iden och förbättra. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Piraboin  
#641189 nytt takräcke till bilen så att man ej behöver släpkärran varje gång man ska flytta en stege eller saker som är över 2 m och inte för tungt ska svetsa på öglor när jag har fått hem byglarna som ska hålla fast den på bilen

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#641201
Piraboin skrev:nytt takräcke till bilen så att man ej behöver släpkärran varje gång man ska flytta en stege eller saker som är över 2 m och inte för tungt ska svetsa på öglor när jag har fått hem byglarna som ska hålla fast den på bilen

För typ 35 år sen fick farsan en 12m flaggstång hemleverad från en byggvarufirma.
Den var lastad på takbågarna med en lång stege emellan på en Audi 100 avant :d

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

uffejohan  
#641208 Haha, gjorde precis samma sak 1988. Hämtade två 12 meters i Bodafors och körde E4:an hem till södra Östergötland på ett vanligt skidställ på taket till en 745:a😃. Tyvärr höll inte stället så stängerna band vi fast direkt på taket. Blev lite plåt- o lackjobb efteråt....

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Piraboin  
#641211 jag har märkt att det är dåligt med takräcken som är enkla att surra fast brädor på och saker som är lätta men långa

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Boman  
#641789 Nu var flaket till pöjkens skogskärra i bruk

Avatar Fallback
BM Buster  
#642043
Gjorde en adapter till kranmanvagnen så att jag kan hänga på flaket från kinesvagnen, sen är det en gripskopa som fattas!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Fredi  
#642066 Dagens service.
Nya tätningsgummin till insprutaren, läckte lite olja så byter dom på vedmaskinsdragaren. Kollade insprutaren, en pissade bara 3 strålar så blir att byta spetsar där med.
Även framaxeln får lite nya bussningar.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#642615
M3 Peltor

Dagens tips! Mina M3 Peltor WS Alert XP-lurar har betett sig konstigt och dragit slut på batterier och slagit av plötsligt titt som tätt, så jag öppnade dem och kikade lite och tog bort ström-intaget som satt fast enkelt på kretskortet i en sockel för mikrofonsladden satt så tight med den sladden, et voila! Så började lurarna funka som vanligt igen! Gissningsvis var det överslag eller nåt annat skumt där och eftersom jag inte använder strömintag utan kör bara med batterier så påverkas inte min användning alls av att ta bort strömintaget. Trevligt och billigt för jag slapp köpa nya lurar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).