Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1827 inlägg 189030 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

källshult  
#625125
Montera upp en pelar svängkran gött och ha lyft hjälp

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626665 Förberett mig för första svetsen med Migen. Bygger ett kapell till min Kranman DX90. Allt är sågat och klart nu. Nu ska jag bara våga göra första svetsen (testbitar på bilden). Eller ska jag plocka fram den gamla pinnsvetsen, vi är ju kompisar redan :???: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

machonisti  
#626666 Nog skall väl migen gå bra, vi flera likadana på jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#626680 Blev förvånad när jag köpte min. För två år sedan. Matar hjulen ingick inte. Dom kosta två tusen. Matar hjulen följer inte med maskin. Hoppas du har det i din maskin.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626684
fendt311 skrev:Blev förvånad när jag köpte min. För två år sedan. Matar hjulen ingick inte. Dom kosta två tusen. Matar hjulen följer inte med maskin. Hoppas du har det i din maskin.


Jo då, min är komplett och helt redo för svets. :d

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Amatörhuggare 62  
#627367 Ja då kom vintern på besök.
Så service på Vretenbladet.

Inatt 10 -15 cm enligt prognosen.
När d smälter också.
Då får man köpa sig en kanot.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Boman  
#628303 Nu byggs det snöblad till pöjkens ATV. Och ett flak till hans skogskärra

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#628306
Boman skrev:Nu byggs det snöblad till pöjkens ATV. Och ett flak till hans skogskärra


Ser att du är en riktig proffs kille i verkstan. Ett proffs har alltid skydds sakerna på sig när han jobbar. Vad fin plogen och vagnen kommer att bli. Snyggt jobbat. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#628387
Boman skrev:Nu byggs det snöblad till pöjkens ATV. Och ett flak till hans skogskärra


Ni måste lägga upp en bild på skogskärra och snöblad när ni är klar. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628398
Amatörhuggare 62 skrev:Ja då kom vintern på besök.
Så service på Vretenbladet.

Inatt 10 -15 cm enligt prognosen.
När d smälter också.
Då får man köpa sig en kanot.

Ibland kan jag sakna 5-6 timmars snörundan, men inte när de var otjälat eller flera dagar på raken...
Bra kämpat ni som håller på :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Boman  
#628571 Nu är snöplogen klar och provkörd med lyckat resultat! Blev ett blixtljus också ”det går ju inte jobba på vägen om man inte syns ” och då som far kan man ju inget annat göra än att hålla med! Sen tror jag att det viktigaste är att det blinkar och låter mycket än att han syns. Men han har lärt sig hur man får farsan att gå med på alla galna idéer som ska tillverkas.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

totte  
#628579 :ymparty: :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#628591 Vilket snyggt bygge. Det blev ju super bra. Klart man måste ha blixt ljus när man snöröjer och jobbar. :-bd :-bd
Härligt att se dessa duktiga unga jobbarna som har idéer. :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635317 Jag har haft problem ett tag med att däcken på jeepen inte håller tryck så en portabel däckkrängare inköptes på feltema.
Lite större balkar under än dom som följe med behövdes och sen slängde jag 4.8 bultarna som följde med och satte 8.8....

Nåja slipa rent fälgkanterna behövs o lite färg och nya ventiler så kanske de fungerar igen :d

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

svampbob  
#635409 Gömmer sig för chefen.
https://twitter.com/i/status/1246145827439067137

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).