Verkstan

Packbox orbitrol ford 7700

125 inlägg 16349 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#570738
vinterrojarn skrev:https://www.oie.se/Produkt/p-ande-yttre-hoger-4wd-(81878555)?sectionId=1000193616&model=VT_TraktorFORD6610

Var den närmaste jag hittade, men är det verkligen orginal det där?



länken verkar inte fungera...

sen vet jag inte om det är original heller... det är ju möjligt att det inte är,

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#570741 Hittade denna sitter på en Ford 7700.
Men verkar stämma.

Artnr:83934991.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#570742
vinterrojarn skrev:Hittade denna sitter på en Ford 7700.
Men verkar stämma.

Artnr:83934991.


den verkar det vara! =)

ska höra med oie vad de tror, har skickat bilden till dem...

TACK vinterröjarn! du är en klippa!

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#570745 Nä men god vän. 🤗 🤗

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#570753 83934991 passar 2wd enl oie..

men det kan ju vara bytt nån gång som sagt var, och frångått original

jag fick iaf måtten på den så jag ska dubbelkolla

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#570755
Camaro1969 skrev:83934991 passar 2wd enl oie..

men det kan ju vara bytt nån gång som sagt var, och frångått original

jag fick iaf måtten på den så jag ska dubbelkolla


Ja det är bäst, men jag tror det är samma.
Troligen har någon som sagt bytt av okänd anledning.

Hoppas den passar.
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#572687 inte hunnit kollat upp styrleden ännu men får försöka hinna med det=) den går ju trots lite glappt=)

men "bytte" olja i dieselpumpen igår.. och det var en jäkla tur gissar jag... när jag "tappade ur" gamla oljan kom bara 5-6 droppar..
men sen fyllde jag på ny olja igen... kanske 2 dl tills det rann ut ur nivåpluggen..

den fick även liten översyn av olja i framaxeln samt naven.

så nu har jag börjat med mitt åtagande att betesputsa 16 ha fröplantage... håller tummarna att traktorn går hela säsongen=)

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#572714 När saker kommer i riktiga händer och någon som vill hålla efter grejerna, då håller de också.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#572725 Googla på Welker Farms inc och kolla på Youtube. Där går traktorer från 80talet i full drift. Visserligen mycket större, men håller gör de. Och går något sönder repareras detta.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#572772
vinterrojarn skrev:När saker kommer i riktiga händer och någon som vill hålla efter grejerna, då håller de också.


gillar att ta hand om grejjerna, men klart man kommer få reparera med..

kört 6 timmar med nya betesputsen hittils... det har fungerat... (peppar peppar)

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#572774 Visst blir det reparationer, men betydligt mindre, än om man bara skiter i allt och bara kör.

Jag har fortfarande inte fått till allt på min Bm, det var väldigt mycket att göra, och har väl åtgärdat ca 60%.

Har det tråkiga kvar: hydraulik, kraftuttag.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#572778
vinterrojarn skrev:Visst blir det reparationer, men betydligt mindre, än om man bara skiter i allt och bara kör.

Jag har fortfarande inte fått till allt på min Bm, det var väldigt mycket att göra, och har väl åtgärdat ca 60%.

Har det tråkiga kvar: hydraulik, kraftuttag.



jag har 2 saker jag borde åtgärda på min..

främre framaxeltappen går inte pressa in fett i, måste nog ta isär och se varför...

sen läker hjälplyftkolven till 3 punkten, så den sjunker ju, och sen lyfter traktorn automatiskt åsså sjunker den och håller på så...

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#572781 Hoppar på trepunktslyften? Det brukar vara ventilen i jordbrukslyften,, den släpper igenom olja, och då sjunker luften, sen kommer det tryck igen och då hoppar den till igen, och så där håller den på.

Man märker vart på lyften den börjar med detta, då kan man oftast ligga lite under tills man har tid att åtgärda.

Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#572782 Hjälplyftskolven är väl ganska lätt att packa om, men man måste ha tid till allting.

Riva ur axeltappen, tar en liten stund, men ganska viktigt.....

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#572783 trodde den sjönk pga att hjälpkolven läker.. så den sjunker åsså känner den av att den är låg och sen höjer den igen?

tänkte packa om hjälpkolven till hösten

jo tappen känns inte kul, den ska ja försöka riva bort så snart som möjligt... har nog 5 timmar till av första putsningen kvar, sen ska ja se över den tänkte jag =)

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).