Verkstan

Såga av avgasrör

21 inlägg 6069 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Såga av avgasrör

halvproffs  
#542885 Blir du villrådig nu av alla utsökta svar? 😉

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Såga av avgasrör

halvproffs  
#542886 Kapa inte med rondell heller för gnistorna bränner fast i glas. Kom att tänka på min gamla MF, den fick jag kapa röret på en dm med järnsåg och trasa i röret. Gick finfint!
För att få in Valmeten blev det portbyte. Tur att jag har högt i tak. Tror att det är 3.6m.

Användarvisningsbild

Re: Såga av avgasrör

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542990
halvproffs skrev:Blir du villrådig nu av alla utsökta svar? 😉


Ha ha, nädå. Jag markerade, tog loss röret, det satt en lite enkelt demonterbar klämma längst ner. Sen på bänken, låste fast och sågade med bågfilen. Slipade till kanterna med en manuell fil och återmonterade.
Så nu ska bara en liten krök högst upp på fast helst ett sånt där roligt lock som far upp och ner. :smile:
Men jag kan samtidigt inte annat än förtjusas över kreativiteten som härskar i detta forum. :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Såga av avgasrör

Bosse1  
#543037 Seriöst, har du kapat utan tillstånd, du skickade väl ansökan. ;)

Avatar Fallback

Re: Såga av avgasrör

tallen100  
#543043
halvproffs skrev:Blir du villrådig nu av alla utsökta svar? 😉

Lite rörigt kanske det blev :wink:

Användarvisningsbild

Re: Såga av avgasrör

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543141 Nå det kanske var en obegåvad fråga, men jag funderar fortfarande över om det i något läge kan sugas in/ramla in något via utblåsporten? Kröken är väl bara till för att inte vatten ska komma ner och orsaka rost om den står still mycket. :???:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).