JohannesG skrev: Och nej, det blir ingen utväxling mellan rulle och däck.
He,he, Vil minnas vi redat ut just den saken tidligare.
En navmotor typ BB4 på 800cc drar ju inte mer en ca 900kg med 400-15,5 hjul vid ca 200bar (måste upp i närmare 300bar innan det riktig drag i en sådan), så vid bara 165 bar, drar den nog inte mer ca 600-700kg.
Dock kan det hjälpa något om du har mindre hjul.
En BB5 1600cc börja det hjälpa, men even denna er inte urstärk vid lågt tryck, typ under 200bar.
Fördelen med rulldrift er just att man inte behöver så stor motor, och klarer sig med lägre flöde och tryck, samt att man får drivning til alla 4 hjulen for en vettig peng.
Just drivningen er va jag er mest nöjd med på min Kesla vagn med rulldrift, bara 405cm3 motorar och 175 bar, men relativ liten rulle, och den drar som tusan. (får mig upp den brantaste brant).