lör 17 nov 2018, 10:09#534003Hur ska man dra toppen på BM430 en 3-cyl D-25, har schema på i vilken ordning man ska dra men står inget om i hur många etapper man ska dra innan man dragit till slut moment? är det 8 kpm ska vara slutgiltiga?
Verkstan
Hur dra topplock? (D25)
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 17 nov 2018, 10:44#534008
Har redan VH handbok står bara att man ska dra alla muttrar etappvis till 8kpm.
bengt.a skrev:Kolla på maskinisten om det finns vhb att ladda ner
TS
lör 17 nov 2018, 11:02#534010Starta med 2 sedan 5 och avsluta med 8, väl rengjorda skruvar och gängor
forest. skrev:bengt.a skrev:Kolla på maskinisten om det finns vhb att ladda ner
lör 17 nov 2018, 11:11#534013
ok,
ska de efterdras sedan?
bengt.a skrev:Starta med 2 sedan 5 och avsluta med 8, väl rengjorda skruvar och gängorforest. skrev:bengt.a skrev:Kolla på maskinisten om det finns vhb att ladda ner
ok,
ska de efterdras sedan?
TS
lör 17 nov 2018, 11:29#534018
ok,
ska de efterdras sedan?[/quote]Kommer inte ihåg, står det inte i boken ? 15 år sedan man skröv på en sådan
forest. skrev:Starta med 2 sedan 5 och avsluta med 8, väl rengjorda skruvar och gängorbengt.a skrev:forest. skrev:[quote="bengt.a"]Kolla på maskinisten om det finns vhb att ladda ner
ok,
ska de efterdras sedan?[/quote]Kommer inte ihåg, står det inte i boken ? 15 år sedan man skröv på en sådan
sön 18 nov 2018, 00:01#534153
Ja du har rätt, fel av mej
bulten ska nog egentligen släppas ca ett halvvarv och sedan dras.
jannee skrev:Är det verkligen så det ska gå till? Jag har alltid lossat bulten helt för att sedan dra den med rätt moment.
Fått lära mig att man skulle släppa spänningen innan man drog på nytt.
Ja du har rätt, fel av mej
bulten ska nog egentligen släppas ca ett halvvarv och sedan dras.
sön 18 nov 2018, 14:41#534218Såhär ska det dras.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
tis 20 nov 2018, 06:20#534523Det står inget hur hårt den ska dras. Enda som står skrivet är att man börjar i mitten och går utåt.
Liljemark Skogsavverkning

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).