Verkstan

Toe In

10 inlägg 2522 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Toe In

Kasebon  
#533451 Hej Tanter och Gubbar!
Kan någon tala om för mig toe in-mått/tolerans på en Deutz D6006 2wd?
Ställde frågan på ett annat forum och fick svaren 0 till minus 2 och minus 3,5, fler bud?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Toe In

Fredrik Reuter  
#533503 Hej,
Nej, tyvärr, detta kan jag inget om.
Men jag hoppas fler med kunskap ansluter i tråden! 👍

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Toe In

Bert1  
#533523 Nu har inte jag heller koll på denna modell men 1-2mm brukar alltid funka traktor som bil

Avatar Fallback

Re: Toe In

massa-ved  
#533525
Bert1 skrev:Nu har inte jag heller koll på denna modell men 1-2mm brukar alltid funka traktor som bil


Det viktigaste är att den inte står toe-out då blir den lite ostabil på vägen samt att däcken slits onödigt mycket, med för mycket toe-in blir det också slitage. I båda fallen "river" den när man svänger. När jag jobbade på märkesverkstad brukade vi ställa 1-2 mm.

Avatar Fallback

Re: Toe In

Kasebon  
#533535 Jorå, toe out vsr inget vidare. Det knepiga var att jag fick bekymmer med det efter att jag satte åt hjullagren och smörjde upp framvagnen. Nu har jag bara ställt toe in med ögonmått, men tänkte att jag skall göra det så riltigt det går. Tack gör alla svar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toe In

hemhuggare  
#533595 Håller med föregående att 1-2 mm toe-in borde funka och sen mäta med talmeter på fälgens insida så är du nog i mål i noggrannhet på en traktor

Avatar Fallback

Re: Toe In

jannee  
#533600 På min boxer har jag nog MINST 2 CM toe in - kanske "lite" sliten i spindlarna :grin:
Viktigast är att ratten inte fladdrar, bättre lite för mycket än för lite, eventuellt ökat slitage är nog försumbart.

Avatar Fallback

Re: Toe In

Kasebon  
#533617 2 cm....?

   TS
Avatar Fallback

Re: Toe In

massa-ved  
#533624
jannee skrev:På min boxer har jag nog MINST 2 CM toe in - kanske "lite" sliten i spindlarna :grin:
Viktigast är att ratten inte fladdrar, bättre lite för mycket än för lite, eventuellt ökat slitage är nog försumbart.


Åker du inte mycket på asfalt så slits det ju inte så hårt.

Avatar Fallback

Re: Toe In

tallen100  
#533630 Ofta hinner torrsprickorna göra slut på däcken innan det är nerslitet...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).