Verkstan

Bygga om atv vagn med drift

38 inlägg 15119 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#522174 Nästa projekt är att byta ut dom hemska stödbenen. Gillar ändå klaffbenen lite, men dom är på tok för veka i lederna.
Vet inte om jag kan ha någon annan modell heller.

Sen tänkte jag ta bort kolvarna som styr svängen och ersätta med en rotor som drar i kedjan istället. Nån som ser några nackdelar med det?

Nä nu e de dags att ta reda på lastbils problemen istället

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#523125 Eller har någon något bra att säga om stödben och kolvar? Nån...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#534692 Jaha då kom domen..
Pärlan har spruckit i lådan, gått torr med diverse haveri som följd.

Ok det ÄR väl ingen riktig skogsmaskin, eller åtminstone har den fått bekänna färg lite för ofta...

50 plus moms för en "service", okej det är massa jobb en hel del nya delar men maskin blir ju inte nyare för det..
Så jag har spanat runt lite efter en vettigare maskin. Goldoni hade ju sett bra ut framför vagnen. Och lär vara mer byggd som ett arbetsfordon, lite dyr för min plånbok och nyttan men drömma kan man väl för de!
Sen finns lite käcka små/minitraktorer, nån som har erfarenhet eller kanske tom använder sig av en sådan?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#534806 Om inte annat har jag en trasig maskin till salu...

   TS
Avatar Fallback

Re: Bygga om atv vagn med drift

Førland  
#534843 hvis det er gearkassen som er haverert er det vel bare å kjøpe en brukt på ebay?har selv 2 stk polaris 6x6 en 425 og en 500,fantastiske og uslitelige maskiner,kommer fram dit en vil hvis du bare tør..............

Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#534890 Ja de kanske man kan göra.. den tanken har inte ens slagit mig, vad kostar dom där då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bygga om atv vagn med drift

Førland  
#534924 Har ikke sjekket men er jo bare å søke på ebay.....

Användarvisningsbild

Re: Bygga om atv vagn med drift

Kullens mek  
#539318 Då blir det ett längre avbrott här, om ingen har en passande låda eller maskin med kass motor eller dyligt. Jag köper mig en skotare istället (och kanske nya problem) men de får tiden utvisa.

Så om någon är intresserad av min timmervagn och eller min sexhjuling så är det bara att höra av sig!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).