Verkstan

Stefanw skotarbygge

121 inlägg 39199 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stefanw skotarbygge 4

Hema  
#499017 Du kan inte fixa traktorn så långt som möjligt sedan vagnen, för att till sist under sommaren bulta ihop dem och ta bort framaxeln? Kanske kan funka eller?

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Stefanw skotarbygge 3

Stefanw  
#499037 Jo det hade funkat, men sommaren är ju allt annat som ska göras. Hade varit skönt och få in lastbilen i garaget... Är ju ett förråd bakom väggen så ganska enkelt. 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: bygga miniskotar disskution....

Stefanw  
#499110 Jiddrar med huven som var från en annan traktor.. bild på tänkta vagnen.. :mrgreen:
Försöker få den tiltbar framåt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: bygga miniskotar disskution....

Stefanw  
#499783 Jobb med utbyggnaden men huv ok. 🙏

   TS
Avatar Fallback

Re: bygga miniskotar disskution....

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499814
Stefanw skrev:Jiddrar med huven som var från en annan traktor.. bild på tänkta vagnen.. :mrgreen:

Lastbilschassi?
Väldigt smala däck ser det ut som.

Tycker för övrigt du ska ha en egen tråd för ditt bygge. Jag personligen tycker att den här tråden är rent allmän om att bygga miniskotare. Har man satt igång så förtjänar det en egen tråd där man presenterar vad man skall bygga, specifikation osv.

Användarvisningsbild

Re: bygga miniskotar disskution....

Stefanw  
#499838 Jo smala däck till att börja med...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

totte  
#499856 Det här förtjänar förvisso, som Anders_S tyckte, en egen bygggtråd så jag har delat inläggen från Bygga miniskotar-tråden till en egen tråd här i Verkstan.

Jag följer det här bygget med intresse, bra jobbat så långt!

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#499963 Tackar för hjälpen. Till veckan blir garaget längre så vagnen ryms in så man får gruva sig för midjan och driften. Rutor är dyra saker.. från 690:- till 2350:- per m2.
Besvärliga vinklar men provar beställa.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500148
Stefanw skrev:Tackar för hjälpen. Till veckan blir garaget längre så vagnen ryms in så man får gruva sig för midjan och driften. Rutor är dyra saker.. från 690:- till 2350:- per m2.
Besvärliga vinklar men provar beställa.


Beställer du det lokalt hos glasmästare eller?

Hur är bygget tänkt bli?
912 gissar jag är en Volvo 912 du avser?!
Du utgår ifrån en fyrhjulsdriven traktor. Tänker du ta bort framaxeln och ta driften till den axeln och leda om den till vagnen?

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#500173 Lokalt var priset 1700-2350:- /m².. bertälla hos glasgiganten 690:- om det går att få rätt mått och vinklar bara. Jo universal 532dt har ej drivhjulsberoende kraftuttag, men stor hytt och hyfsad markfrigång. Kraften till framdrift kommer ut under lådan tyvärr, men har ett täcklock bakåt så förhoppningsvis kan jag vända axeln och lagret bakåt. Volvos 912 färdig vagn med kran och något knas i driften... Midja,drift sparar jag till nästa vecka. Nu ska väggen väck i garaget och 10,3 meter lång. 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500175 Kollade in deras hemsida. Det ser inte ut som att dom har glas för maskiner. Är det härdat glas du ska ha?

Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500177 ahh nu ser jag att dom har laminerat glas också.

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#500179 Jo lamellglas 6,någon mm. Gummilister i stan från 90-300:-/m olsonsiellös 41:- + moms.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#503798
Vandringsstig.
Hoff.. 2 veckor slå ut vägg o bygga ny.gjuta o bila. Fy vad skrot och bra och ha grejjor man samlar.. blir det så för er med? :geek:

   TS
Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

snurra  
#503799 Jo då, massor med saker, men hittar inte bra och ha grejorna [emoji23]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).