Verkstan

Stefanw skotarbygge

121 inlägg 38935 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#559118 Hade varit intressant... Om man kan spänna upp med tiden. Lätt o kraftigt. :smile:

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559119 Som ett tennisracket 😉

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#559122 :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#560289 Äntligen provkörning igen. :d Bättre styrvinkel nu, lååångsam kran. Lite väl grova cylindrar. Och för liten pump. Men driften fungerar åt rätt håll 3ans växel i första lådan då släpar vagnen litet. Nu 8.25-20 månne 9.00-20 hade gjort susen. ? :-ss
Första lasset provat, isig backe men med vagnsdriften gick det bra. Fick med mig tovan tebax. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

totte  
#560294 Ytterst imponerad! :-bd :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#564346 Första skogskörningen.
Lastade fullt och den höll.
Målar ansvarige... (tanten) provar ...
Bytte pump till 16,5cc men alldeles för långsamt kran... Har ju kraftuttaget ledigt,kanske en pump där vore bättre. Vet inte hur stor man vågar montera i motorn, kanske 19,5cc skulle räcka.?? Exakt lika pump som fiatens.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

totte  
#564409 Ett mycket imponerande jobb du har gjort, hoppas du får till det med pumpen och hoppas att ekipaget håller i längden.

:-bd ^:)^

Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

Hema  
#564478 Nice! Men nu vill/kräver vi film, för tusen gubbar! :)

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#564516 Tackar.. jo man får hoppas midja och drivningen håller, fick vålda lite över några höga stubbar och det höll iaf.
Hade vart fint med 2-3 cm högre däck för drivningen samt bredare för bärigheten.
Rotatorn gav upp precis på sista lasset till vägen, fick ihop nästan 3 biltravar.
Men överlag att den fungerar är jag nöjd. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#564517 Film och film... Får prova nästa vecka om pojken hjälper. :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Stefanw skotarbygge

Hema  
#572920 Hur lång är dina vecka? 🤔🙂

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#572923 Oj... Jo så långa ibland så pojken for till Stockholm och jag köpt ny rotator och större pumpar samt ev. 12,5-18 hjul till vagnen. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#572924 Har inte glömt. Avverkar och lagar begagnade traktorer som jag råkade köpa. En Fiat blandare och fordsson powermajor. Samt alla som kommer med bekymmer till mig... #:-s

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

halvproffs  
#572937
Stefanw skrev:Har inte glömt. Avverkar och lagar begagnade traktorer som jag råkade köpa. En Fiat blandare och fordsson powermajor. Samt alla som kommer med bekymmer till mig... #:-s


Det där känner jag igen som snickare. I alla föreningar jag varit med i så behövs det snickras......

Användarvisningsbild

Re: Stefanw skotarbygge

Stefanw  
#577032 Provar en film.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).