lör 16 dec 2017, 22:32#486262
Troligen är det något fel i blocket bak i centralröret som orsakar problemet, bytt plats på slangarna från riktningsventilen och problemet flyttade sig inte. Har en dialog med Weimer, så det kommer att lösa sig.
Ikväll så har jag ordnat knappstyrnig med om man vill låsande funktion till driften. Saknar bara matning från broms för att stoppa drivningen vid bromsning, det får jag ta en annan dag, kanske imorgon.
Ser lite rörigt ut med alla kablar men är egentligen ganska enkelt. Två 2-poliga reläer, en för varje körriktning. Bygling av reläet via en vippströmbrytare för att kunna stänga av den låsande funktionen. Ett 1-poiligt växlande relä som bryter strömmen till resten för att "släppa" reläerna och stoppa driften. In och utmatning sker via sockerbitarna. Molex-kontakten är för att kunna koppla loss locket med brytarna. Hade dock ingen lämplig till vippbrytaren så den får skruvas loss. Kanske delvis lite onödigt grova kablar, men man tar vad man har. Är inte i övrigt så ofta jag behöver så tunna trådar.
Har tidigare tyckt att lådan är onödigt stor, men nu förstår jag varför, det är för att jag skulle få plats med allt däri, nu var det plötsligt trångt.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II