Verkstan

Valtra t191 advance står still

18 inlägg 7930 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra t191 advance står still

Chuck Norris  
#453515 35 ink moms får du känna dig nöjd med tycker jag. På 10 år gamla traktorer kan det ju lika gärna bli flerfallt dyrare, för att inte tala om skogsmaskiner.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Valtra t191 advance står still

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454168 Känna sig nöjd tror inte det.
Har en kännsla av att nya grejer är av dålig kvalite.
Traktorn har 5000tim på mätaren och servas regelbundet.Om jag klantat mig med ström eller annat så får jag stå mitt kast men annars köper jag det inte.
Har själv jobbat som mekaniker i 11år och vet om slitage och underhåll.
En kund köpte ny traktor nyss har redan bytt grejer för 30 tusen vad stillestånd kostar är inte med.
Hitills är det garantin som tagit allt.Hjälper ju inte att köpa nytt heller.Så att säga att man får va nöjd är ju galet.
Grejerna har blivit sämre i kvalitet helt enkelt.
Slit å släng är melodin.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra t191 advance står still

stegmaster  
#454229 Tyvärr mycket som tyder på att du har rett.
Min jobbarkompis som har en 4 år gammal Case jx 80 med 1000 timar, fick just nu legga ut ca 40tkr (inkl, mva), efter en masse fel. (3 olika oljeläckor, byte av handbroms, byte av pto inkopling, frakt fram/tilbaka til verkstad)
Och då har traktoren vore delat 3 gånger redan före detta med fel på kopling, vändväxel, hydraulik,,,,,,,,,,,
men detta har ju gått på garantien.
Så om inte han haft en jäkla otur och fått ett mandagseks, så har kvaliten gått rakt neråt på nyare grejor, va det ser ut som.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).