Verkstan

Fastrostad koppling

35 inlägg 19006 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fastrostad koppling

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444320 Det blev ett byte iom att den var isär.
Traktorn är såld och såvitt jag förstår så funkar den bra.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Fastrostad koppling

Erre  
#444383 Ja har man gjort jobbet att demontera allt så är det nog läge att byta kopplingen.

Svänghjulet brukar jag rugga upp med smärgelduk.
Splinsen rengör jag noggrannt, och lägger därefter på lite fett.
Väldigt lite.
Tänk på att det bildas mycket damm från lamellen. Och det fastnar på allt där smörja finns.

Avatar Fallback

Re: Fastrostad koppling

Sture Andersson  
#444396
Erre skrev:Ja har man gjort jobbet att demontera allt så är det nog läge att byta kopplingen.

Svänghjulet brukar jag rugga upp med smärgelduk.
Splinsen rengör jag noggrannt, och lägger därefter på lite fett.
Väldigt lite.
Tänk på att det bildas mycket damm från lamellen. Och det fastnar på allt där smörja finns.

Du har helt rätt ,har börjat fundera i dom banorna i dag med ,att har jag rivit så långt är det lika bra ta resten med och byta lamellen,bara frågan var jag hittar en lamell .det är tydligen en valmet motor 411c.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastrostad koppling

Vardon  
#444402 Olssons i ellös är väl alltid en bra början

Avatar Fallback

Re: Fastrostad koppling

Sture Andersson  
#449760 Nu är grävmaskinen ihop igen ,och verkar funka bra .Tog ner kopplingen och slipa med en maskin, svänghjulet och lamellen och axel ,det var inte lätt,ingen kul arbetställning .Men om jag skulle göra om det skulle det nog gå lättar ,man lär sig hur man ska anfalla problemet.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).